2011. augusztus 20., szombat

Focaccia a kenyér ünnepére


Augusztus 20. az államalapítás, Szent István és az új kenyér ünnepe, ennek örömére, most egy kenyérféle receptje következik.
A focaccia egy olasz laposkenyér, a tésztája a pizzához hasonlít, de erre nem kerül szósz, az ízesítése sokkal egyszerűbb. Gyakran csak friss fűszereket dagasztanak bele és olívaolajjal locsolják meg, én most két gazdagabb verziót készítettem.

Az írás eredetileg a Bezzeganyán jelent meg.

A tésztához

50 dkg liszt
egy zacskó porélesztő
2 teáskanál só
2 teáskanál rozmaring
280 ml langyos víz
2 evőkanál olaj

Hagymás feltét

Egy fej lilahagyma
Két fej vöröshagyma
Egy evőkanál olaj
4-5 ág kakukkfű só, bors

Sajtos-olívás feltét

Egy golyó mozzarella (125 gramm)
10 dkg zöld olívabogyó olívaolaj

A tésztához valókból közepesen kemény tésztát dagasztok, duplájára kelesztem. Ezután kicsit meggyúrogatom és ismét hagyom kelni (ez el is maradhat, de ártani nem fog)

Közben a hagymás feltéthez a hagymát félfőre vágom és az olajon kis lángon megfonnyasztom. Sóval, borssal, kakukkfűlevelekkel ízesítem és hagyom langyosra hűlni.

A másik feltéthez a mozzarellát felkockázom.

A sütőt 230 fokra előmelegítem. A tésztát elfelezem, kicsit átgyúrom, tetszőleges formára, ujjnyi vastagra kihúzogatom. Az egyikre ráteszem a hagymát, a másikon elrendezem a sajtot és az olajbogyót, ezt meglocsolom kevés olívaolajjal is. Mindkét lepényt a tíz ujjammal kicsit megnyomkodom, majd a forró sütőben kb. negyed óra alatt készre sütöm.

4 megjegyzés:

Anazar írta...

Szépek lettek ;-)

Reka írta...

Hu de fincsi, tenyleg hasonlit a pizza tesztajahoz. Ki fogom probalni!!!!

Zsuzsi írta...

Örülök, hogy tetszett nektek:-)

Lévai Mariann írta...

nagyon jó! :) köszönjük! gyorsan meg is osztottam Facebook-on:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails