2011. március 9., szerda

Narancsos muffin




Kisfiunk megszületése után az élet kezd visszatérni a régi kerékvágásba, mert az én felépülésem is rohamléptekben történik szerencsére, és gyermekünk - lekopogom - igazi mintagyerek: eszik, alszik, mosolyog.

Ezt a muffint még a szülés előtt sütöttem, Stahl Judit receptje alapján, mert terhességem alatt - csakúgy, mint máskor is - igencsak kívántam az édességet.

Tavalyig makacsul ellenálltam a világból mindenfelől az emberre támadó muffin-mániának, de aztán beadtam a derekam és vettem két szilikonos muffintepsit, és én is beálltam a muffinkészítők sorába. Ennek az egyszerű süteménynek a legfőbb előnye, hogy a végtermék jobban adagolható, mint egy tepsinyi sütemény, vélhetően csak egy-két darabot eszem meg belőle, nem pedig az egész tepsit, egyszerűbb uzsonnára elcsomagolni és tényleg egy fakanál elég a készítéséhez.

Recept

10 dkg finomliszt
10 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
1,5 teáskanál sütőpor
egy teáskanál szódabikarbóna
2 narancs lereszelt héja, fél narancs leve
egy tojás
10 dkg barnacukor
10 dkg narancslekvár
20 dkg natúr joghurt
fél deci olaj

A sütőt 180 fokra előmelegítem, a szilikonos muffinformám mélyedéseit nagyon vékonyan kikenem olajjal. A szárazanyagokat – lisztek, sütőpor, szódabikarbóna, narancshéj – egy tálban elvegyítem. Másik tálba a nedves hozzávalók kerülnek: a tojást elkeverem a cukorral, joghurttal, narancslekvárral és a narancslével , hozzáadom az olajat és habverővel jól elkeverem. Ekkor hozzáadom a lisztes keveréket, fakanállal eldolgozom. A masszát a tepsi mélyedéseibe kanalazom és a süteményt kb. 20-25 perc alatt készre sütöm.

Szerintem baracklekvárral is nyugodtan elkészíthető.

A recept a Bezzeganyán jelent meg először.


3 megjegyzés:

María írta...

Ez is egy nagyon jó, egyszerű recept, a végeredmény mégis biztosan finom volt! Kissé megkésve gratulálok az édes kis csöppséghez! Üdv: Mari

Moncsi írta...

Gratulálok a picihez! Köszönöm a receptet ízletesnek tűnik, ki fogom próbálni. Üdv Moncsi

Szemi írta...

Ez nagyon tetszik! El is viszem a receptet, köszi! :)

Egyébként a muffint én is épp az általad felsorolt okok miatt preferálom! :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails