2010. november 11., csütörtök

Sütőtökleves



Előzőleg sosem készítettem még sütőtökből levest, de régóta izgatja a fantáziámat. Végül lányom kedvében járva próbálkoztam meg vele, mert ő a leglevesesebb pillanatnyilag a családban. ennek megfelelően a lehető legegyszerűbb fűszereket használtam.

Egyéb fűszerei lehetnek: rozmaring, római kömény, gyömbér, narancs, szerecsendió, chili. Egzotikusabb fűszerezésnél tejszín helyett kókusztej is mehet bele. Babáknak fűszerezés nélkül, sűrűbb püréként adható.

Mindenkinek elnyerte a tetszését, nekem leginkább akkor jött be, amikor jól megcsepegtettem tökmagolajjal.


Recept


80 dkg sütőtök felkockázva (tiszta súly)

1,2 liter húsleves/alaplé

egy közepes fej hagyma

egy evőkanál aprított rozmaring

mokkáskanálnyi szerecsendió

1-2 gerezd fokhagyma

1,5 dl tejszín

só, bors

tökmag, tökmagolaj

A tököt a felaprított hagymával, fokhagymával, a fűszerekkel lábosba teszem, a levessel felöntöm és 30 percig főzöm kis lángon, miután felforrt. Ha a tök már puha, turmixolom a levest, felforralom, hozzáadom a tejszínt és pár perc alatt összeforralom. Tálaláskor pirított tökmaggal, tökmagolajjal díszítem, de zörgősre sütött bacon vagy pirított zsemlekocka is mehet bele „betétnek.”

Az írás a Bezzeganyán jelent meg, ahol péntekenként találkozhattok a receptjeimmel.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails