2010. szeptember 21., kedd

Holland almás sütemény


Mostanában sokkal kevesebb időm jut TVPaprikát nézni, mint korábban. Ez nem olyan nagy baj, mert kevés a jó műsor, ha meg van valami érdekes, a szöveg fordításán húzom fel magam.
A nézhető adások közé tartoznak Rachel Allen műsorai, ezek közül főleg a sütéssel kapcsolatos sorozatot követtem figyelemmel.
Az egyik részben sütötték ezt az almás sütit is. A receptet gyorsan felírtam, de Zsófi ugyanilyen tempóban el is tüntette, így emlékezetből voltam kénytelen megcsinálni.
Finom sütemény, amely nem túl nagy adag, viszont az eredetihez képest csökkentettem a cukoradagot, mert a mi ízlésünknek túl édes lett volna.
A recept múlt pénteken jelent meg a Poronty konyhájában, -más könnyű gyümölcsös süteményekkel egyetemben- ahol egyelőre ez volt az utolsó írásom.


Recept

2 tojás
13 dkg cukor
egy vaníliáscukor
8,5 dkg vaj
75 ml tej
12,5 dkg liszt
fél teáskanál őrölt fahéj
fél csomag sütőpor
2 nagyobb méretű alma

A sütőt 200 fokra előmelegítem, egy kb. 20x20 cm-es tepsit sütőpapírral kibélelek.
Az egész tojásokat a cukorral és vaníliáscukorral addig keverem elektromos habverővel, amíg habos nem lesz és a színe kifehéredik. A vajat a tejjel felolvasztom (mikróban a legegyszerűbb), hozzáöntöm a tojásos cukros keverékhez, közben folyamatosan keverem (itt már kézi habverő is elegendő). A lisztet a fahéjjal és a sütőporral összeszitálom –nem muszáj, de ettől lesz könnyed a sütemény - , majd beleforgatom a tojásos masszába. A tésztát a tepsibe öntöm, a meghámozott, vékonyra szeletelt almával kirakom, majd az előmelegített sütőben 20-25 perc alatt megsütöm. A tepsiben hagyom kihűlni, majd kockákra vágva tálalom.
Elég kis adag, nem is emelkedik fel úgy, mint a piskóta, úgyhogy akinek nagyobb a családja, eleve dupla adaggal próbálkozzon. Készíthető körtével, málnával és esetleg nektarinnal is, lényeg, hogy ne túl lédús gyümölcsöt válasszunk.

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon guszta

moni írta...

Szia! Bocs, hogy nem a porontyon kérdezek, de ott nagyon bonyolult a regisztráció.
Ha a holland almást pl. málnával csinálom, mennyi kell hozzá? A caufoutist mekkora sütőformában süssem? A cobblerhez mennyi szilva szükséges, ha csak azt teszek bele? A cobblert mekkora sütőformában készítsem?

Zsuzsi írta...

Bianka, köszi!
Moni, dehogy baj, végtére is az én blogom ez.
Szerintem málnából egy kis doboz (25 deka, vagy max 30) elég, csak ne legyen túl lédús-szottyos.
A clafoutist kerek 22-26 centis gyümölcstortaformában (fém, kerámia) szoktam, vagy 20X30 cm-es üvegtálban. A cobblert ugyanilyen üvegtálban vagy jénai tál fedelében sütöm, szerintem max. 40 dkg szilva kellhet, de annyi elég, amivel ki lehet rakni a forma alját.

moni írta...

Köszi, köszi!!
Akkor nem a rossz sütőformaméret-választás miatt "állt lében" a szilvás clafoutisom 45 perc sütés után. (Azért persze seperc alatt elfogyott...!!)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails