2009. augusztus 28., péntek

Tojással töltött dagadó


Nem szoktam töltött dagadót készíteni, az az anyósom reszortja a családban, egyik receptje már korábban szerepelt is a blogon. Mostanában viszont nem nagyon főz, Attila meg nagyon szereti, így nekiveselkedtem. A próbálkozás olyannyira sikeresnek bizonyult, hogy azóta már többször is készítettem.
Nagyon jó hideg ebéd salátával ebben a nagy melegben, de a már unalmas felvágottak kiváltására is használható.
Mivel eddig mindig csak simán sütöttem meg ezt a húsrészt, és most sem terveztem másként, természetesen szóltam is a hentesnek, hogy nem kell felszúrni, sőt, nem muszáj, hogy vastagabb húst adjon. Na, emiatt akadt is egy kis nehézségünk, mert három részre kellett vágnunk a húst és ezeket a kisebb darabokat szúrtuk fel, így viszont sokkal csinosabbak lettek a töltött húsok.
A töltéshez javasoltam habzsák használatát, ami nagyon bevált, semmi nem lett maszatos és teljesen egyenletesen sikerült megtölteni a húst, ráadásul ki sem folyt sütés közben a töltelék, arról nem beszélve, hogy egy szempillantás alatt sikerült a töltést megoldani.
Ez a töltelék egy teljesen hagyományos változat, ami gazdagítható májjal gombával, a főtt tojás pedig helyettesíthető bármilyen párolt zöldséggel, de akár aszalt gyümölcsökkel is.

Recept

Egy töltésre alkalmas, felszúrt dagadó
5-6 főtt tojás
1 nyers tojás
egy közepes fej hagyma
egy zsemle, vagy egy szelet kenyér
egy nagy csokor petrezselyem
só, bors
olaj
kömény
kakukkfű

A zsemlét vagy kenyeret felkockázom (én házikenyeret használtam), és vízbe áztatom, majd kinyomkodom. A hagymát apróra vágom, a petrezselymet felaprítom. Kevés olajon megfonnyasztom a hagymát, hozzáadom a kinyomkodott kenyeret, és egy kicsit megpirítom. Rászórom a petrezselymet, keverek rajta egyet, hogy a hő hatására egy kicsit összeessen, majd hagyom langyosra hűlni. A főtt tojásokat apróbb kockákra vágom, hozzáadom a hagymás kenyeres masszát, elkeverem egy nyers tojással. Sóval, borssal ízesítem, habzsákba töltöm, és megtöltöm vele a húst. (A habzsákra nem teszek véget, így könnyebben kinyomható a massza.) A nyílást hústűvel összetűzöm, de össze is lehet varrni. A dagadót kívül sóval, kakukkfűvel és egész köménnyel bedörzsölöm, és kevés, jól felforrósított olajon elősütöm. Utána fóliával lefedem, kevés vizet öntök alá és kb. egy órát sütöm 170 fokos sütőben. Ezután 200 fokra emelem a hőmérsékletet, és a fóliát levéve pirosra sütöm a töltött húst. Ha melegen akarom tálalni, a felszeletelés előtt legalább 15 percig hagyom pihenni a húst, hogy a töltelék ne essen szét. Ha hidegen esszük, a zsírjából kivéve jól behűtöm és salátákkal tálalom.

3 megjegyzés:

duende írta...

A kedvenc töltött dagadóm! :))
Én nagyanyámtól örököltem a receptet, húsvétkor az ünnepi hidegtálra szoktam készíteni. A blogomon is fenn van, nálam is!
Fenséges. :)

Zsuzsi írta...

És passzol egy kicsit a mostani posztodhoz is. Ez is mennyivel ízletesebb, mint mondjuk egy töltött karaj! Én a sülteknél is úgy vagyok, mint a pörköltnél, nem a legjobbak, ha teljesen sovány húst vesz hozzá az ember.

duende írta...

Igy igaz! A dagadó fantasztikus lehetőségeket kinál a fantáziadús töltelékeknek. Igazi finomság! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails