2009. augusztus 25., kedd

Sárgabarackos tejszínes pite


Pont most beszéltük anyukámmal, hogy milyen érdekes, hogy még lehet sárgabarackot kapni. Amikor én gyerek voltam, ennek a gyümölcsnek is olyan rövid ideig volt szezonja, mint az epernek. Két hét alatt el is fogyott a piacokról, éppen csak jutott idő egy kis lekvárfőzésre, barackos gombócra, meg egy-két sütire. Most gyakorlatilag egész nyáron lehet kapni, bár a saját barackfánk tartja magát az ódivatú szokásokhoz: két hét amíg terem, viszont olyan finom sárgabarackot nem lehet kapni, amit saját magunk szedünk a kertben.
Ezt a hosszú barackszezont ki kell használni, így gyakran kerül süteményekbe, illetve nyersen is szeretjük.
Most éppen ebbe a barackos-tejszínes pitébe tettem.

Recept

A tésztához
17 dkg finomliszt
1 evőkanál porcukor
12 dkg hideg vaj
csipet só
2-3 evőkanál hideg víz

A töltelékhez
40 dkg sárgabarack
3 tojás
3 dl tejszín
2 evőkanál porcukor
csipet fahéj (elhagyható)
egy evőkanál mandulalikőr(vagy egy kávéskanál aroma)

A tésztához a finomlisztet összeszitálom a sóval és a cukorral. A vajat kisebb kockákra vágom, a liszthez adom, és egy villával addig nyomkodom, amíg morzsalékossá válik. Ekkor kanalanként adagolva a vizet, összegyúrom. Nekem 2 kanál víz elég volt hozzá. A tésztát folpackba csavarva egy órát pihentetem a hűtőben.
Ha ez az idő eltelt, lisztezett felületen kinyújtom a tésztát és kibélelek vele egy tetszőleges (kb. 25 centis) sütőformát úgy, hogy az oldalára is jusson belőle. Nem kell megijedni, ha nem sikerülne a nyújtás, én kisebb darabokra vágtam a tésztát és tenyérrel lapogattam a formába.
A tésztát megszurkálom, fóliát terítek rá, erre nehezéket (bab/lencse) teszek, és előmelegített 200 fokos sütőben 10 percig sütöm.
Amíg a tészta sül, elkészítem a tölteléket. A barackokat kimagozom és negyedekbe vágom. A tojást a cukorral, tejszínnel, fahéjjal és a likőrrel habosa keverem.
Az elősütött tésztáról leveszem a nehezéket és a fóliát és kirakom a sárgabarackkal, majd ráöntöm a tojásos tejszínt. A sütő hőmérsékletét 180 fokra csökkentem és addig sütöm a süteményt, amíg a krém kocsonyássá-rezgőssé válik. Ez kb. 25 perc. Hűtve tálalom.

4 megjegyzés:

Süti Bazár írta...

Nagyon-nagyon szép és gusztusos. Isteni lehet... Viszem is a receptet, köszi! :-))

Zsuzsi írta...

És ami még jó benne, hogy egyáltalán nem édes. Remélem, ízleni fog!

Renata Kalman írta...

Nálunk nagyjából 3 hét volt a barack, júliusban, nagyon jó terméssel.
Jól néz ki a sütid!

Zsuzsi írta...

Sajnos a mi fánk kb. velem egy idős, lassan ki kell vágni, de amíg terem, nem engedem:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails