2009. június 29., hétfő

Meggyes-cseresznyés pite


Múlt héten vettem fél kiló majdnem feketére érett cseresznyét. Illetve azt hittem, hogy vettem, mert kóstolásnál kiderült, hogy meggyet vettem. Nem mintha ez akkora probléma lenne, csak meg szerettem volna kóstoltatni Zsófival ezt a gyümölcsöt is (a meggyel már közelebbről megismerkedett korábban). A kóstoltatás nem maradt el, mert anyukám hozott neki fél kiló cseresznyét. Mivel a gyermek kapacitása nem egy kiló meggy és cseresznye elfogyasztására van kalibrálva, és a gyümölcs meglehetősen érett volt, gondoltam, sütök meggyes pitét. Nem kevert tésztából, hanem omlós tésztával, mint az almás pitét szoktam.
Cseresznyét is tettem bele, meg egy jó adag diót, ami végül szinte kevésnek bizonyult, nem szívta fel teljes egészében a gyümölcs levét.
Végeredményként egy vékony tésztájú, szaftos sütemény kerekedett a dologból, ízlett is mindenkinek, aki kóstolta.
A mennyiség egy kisebb, 20x30 cm-es tepsihez elegendő.

Recept

A tésztához

30 dkg liszt
12 dkg hideg vaj
egy tojás
2 evőkanál cukor
egy evőkanál tejföl
csipet só
kevés tej a lekenéshez

A töltelékhez

70 dkg meggy és cseresznye tisztán mérve
10 dkg darált dió
3-4 evőkanál cukor
egy mokkáskanál fahéj

A tésztához valókat gyors mozdulatokkal összegyúrom. Optimális esetben lehet pihentetni a hűtőben egy órát, nálam ez most elmaradt. A tésztát elfelezem, mindkét adagot lisztezett munkalapon vékonyra nyújtom. Az egyik lappal kibélelem a tepsit, megszórom a dióval.
A magozott gyümölcsöt összekeverem a cukorral és a fahéjjal, és a tésztalapon egyenletesen elosztom, majd befedem a másik vékonyra nyújtott tésztával. A tetejét megszurkálom, hogy a képződő gőz akadálytalanul eltávozhasson, majd tejjel megkenem, és előmelegített 180 fokos sütőben kb. 40 perc alatt készre sütöm. Langyosan vagy hidegen tálalom
.

3 megjegyzés:

Gyöngyi írta...

Látom Te is meggyben utazol:) Finomat sütöttél!

Unknown írta...

No ezt rögtön meg is jegyzem a következő konyhafelelősi hetemre, amikor sütit kell majd hoznom ;) Nagyon megkívántam most egy darabot belőle!

Zsuzsi írta...

Én is ennék még belőle, de a család férfitagja is aktívan közreműködött az elpusztításában, így már sajnos elfogyott.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails