2009. június 17., szerda

Mágnás diós pite


Még mindig van itthon a dédi által hozott dióból, ezért - na nem csak ezért – megint sütöttem valamit. Kedvenc diópusztító receptem az aranygaluska, de ezt már múlt héten megsütöttem a halászlé után, úgyhogy más recept után kellett néznem. A Mindmegettén bukkantam rá a mágnás diós pite receptjére, köszönet érte Mirzának.
Hallottam már erről a süteményről, de még soha nem hozott vele össze az élet, pedig igazi nagymamás házi süteményről van szó, szerintem még lagzikban is előfordulhat.
Vettem hát a bátorságot és megsütöttem. Nem csalódtam: nagyon finom, omlós, könnyen elkészíthető sütemény, ráadásul jó kiadós is, fel is vettem az állandó repertoárba.

Recept

30 dkg liszt
1 sütőpor
22 dkg vaj
10 dkg cukor
1 tojás
1 citrom
házi baracklekvár
20 dkg cukor
3 tojás
15 dkg darált dió
1 csomag vaníliás cukor

A sütőport belekeverem a lisztbe, a liszthez adom a 10 dkg cukrot, a vajat, a citrom reszelt héját és a felének a kifacsart levét, beleütöm a tojást és összegyúrom. A tésztát 1/3-2/3 arányban kettévágom. A nagyobb részt lisztezett munkalapon kinyújtom és sütőpapírral bélelt tepsibe fektetem, gazdagon megkenem baracklekvárral. A tetejéhez a három tojás sárgáját alaposan kikeverem a 20 dkg cukorral, meg a vaníliás cukorral, hozzáadom a diót, végül beleforgatom a három tojásfehérjéből vert kemény habot. Ezt a diós masszát egyenletesen a tésztára kenem. A maradék tésztából megpróbálok egyforma rudacskákat sodorni és berácsozom velük a sütemény tetejét. Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 40 perc alatt sül meg. Csak kihűlés után vágom fel éles késsel kockákra, mert a diós réteg eléggé törik.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails