2009. április 4., szombat

Ribizlis túrótorta


Mostanság szemmel láthatóan nem bírok szabadulni a süteményektől, és most sem lesz ez másként, ismét desszert receptje következik. Aki netán nem szereti az édességet, annak jó hír, hogy azért nemsokára sós ételek is következnek majd.
Ez a túrótorta annyira egyszerű, hogy egy négy-öt éves gyerek is meg tudja csinálni, viszont nagyon könnyű és finom. Nem is torta, inkább felfújtra hasonlít.
A recept alapja a Mindmegette netes gyűjteményből származik, de én úgy gondoltam, hogy egy kis gyümölccsel azért nem ártana feldobni. Ehhez kapóra jött a szomszéd néni ribizlije a fagyasztóból. (Erről rögtön az én generációm által oly kedvelt mirelite ribizlis túrótorta jutott eszembe, nagyon szerettük, gyakran vettünk, mert anyu csak idősebb korában tanult meg sütni. Más kérdés, hogy az ára manapság több, mint egy ezres, annyira meg nem jó...)
Aki nem igazán tud sütni (bár én ebben nem hiszek), mindenképp próbálja ki és lepje meg vele húsvétra a rokonságot meg a locsolókat.

Recept


50 dkg túró
4 tojás
20 dkg cukor
1 tk. vaníliakivonat
2 kis pohár tejföl
4 púpos ek. liszt
30 dkg ribizli
vaj a kikenéshez

A túrót villával kicsit szétnyomkodom és jól kikeverem a tojások sárgájával, a cukorral, tejföllel és a vaníliával, majd a lisztet is beledolgozom. A tojásfehérjéből kemény habot verek és lazán a túrós masszába forgatom. Kivajazott tortaformába öntöm, a tetejét megszórom a gyümölccsel, majd előmelegített 170 fokos sütőben kb. 50 perc alatt remegősre sütöm. Hidegen tálalom.

6 megjegyzés:

Zsófi írta...

Jaj, azt a mirelit cuccot én is imádtam kiskoromban. Egy pár éve vettem egyet nosztalgiából, de persze jobbra emlékeztem :) Viszont ez a torta nagyon jól néz ki!!

Gyöngyi írta...

Finom, és egyszerű:)

Karina írta...

Kedves Zsuzsi!
Még régebben bukkantam erre a sütidre, csak el szeretném mondani, hogy már legalább 5x megsütöttem különböző alkalmakra és mindig sikerem volt vele, valóban könnyű, még nekem is, aki nem vagyok egy nagy cukrásztehetség. Köszönöm,
Karina

Zsuzsi írta...

Nagyon örülök, hogy hozzájárultam a sikeredhez!

Névtelen írta...

I Pipi irta:

Zsuzsi, a kis pohar tejfel az hany grammos otthon? itt ugyanis nagyobb kiszerelesek vannak csak, igy grammban kene tudnom.
Elore is koszi.

ui: boldog karacsonyt ezuton is

Zsuzsi írta...

175 gramm!
Boldog karácsonyt neked is!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails