2009. április 11., szombat

Medvehagymás metélt


Még mindig böjt, még mindig medvehagyma.
Ezt a gyors tésztaételt igazándiból magamnak készítettem vacsorára, de azért (legalább) kétszemélyes adagban, reménykedve, hátha életem párjának is elnyeri tetszését. Igazam lett, megkóstolta, ízlett neki.
A medvehagymás mártást gyakorlatilag nem is fűszereztem, hagytam érvényesülni e tavaszi növény ízét. A tejszínnel és a krumplival nagyon jó ízharmóniát alkotott a medvehagyma.
A rakott krumpliból kimaradt főtt krumplit abból a megfontolásból tettem bele, hogy ha a krumplis tésztát kedveljük, így sem lehet rossz, és nem csalódtam.


Recept

2 tojásból 20 dkg liszttel készült házi metélt
3 kis szem főtt krumpli
10 dkg medvehagyma
fél fej lilahagyma
4 dl tejszín
6 dkg vaj
frissen reszelt szerecsendió



Először a mártást készítem el, mert ez várhat, a tészta viszont nem.
A vajat mélyebb serpenyőben felolvasztom, beledobom a kisebb darabokra vágott krumplit és aranybarna kérget sütök rá. Ha ez megvan, rádobom a felkarikázott lilahagymát és a medvehagymát, és addig kevergetem, amíg kissé összeesik. Sózom, reszelek rá kevés szerecsendiót. Felöntöm a tejszínnel és 4-5 perc alatt összeforralom.
A hozzávalókból megcsinálom a házitésztát, egy órai pihentetés után géppel kinyújtom, metéltre vágom. A tésztát kifőzöm, lecsöpögtetem és a medvehagymás szószba belekeverve kicsit összemelegítem az ételt.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails