2009. április 7., kedd

Laposkenyér-saláta


Végre tavasz van! Ilyenkor az ember szervezete – legalábbis az enyém – teljesen átáll a könnyebb ételekre, jobban esik egy tányér saláta, vagy könnyű tészta, mint mondjuk a csülkös bableves (mondjuk az nekem mindig jól esik…).
Ennek jegyében készült el a vasárnapi ebéd is, igaz, kedveztem a család egyetlen férfitagjának, mert a zöldség mellé azért befigyelt egy kisebb méretű bőrös karaj a vásárlásnál, így azt sütöttem meg jó ropogósra. A hús mellé dobtam a végén pár szem krumplit, neki ez volt főként a köret, de úgy látszik, őt is megérintette a tavasz, mert bőszen lapátolta a salátát is.
A lényegre térve Nigella műsorában láttam hasonló salátát, csak ott bátrabb a fűszerezés, menta és szömörce is kerül bele. Ezt nálunk Attila nem szereti, úgyhogy elhagytam. Éppen ezért fattusnak, arab kenyérsalátának sem nevezném.


Recept

Fél fej jégsaláta
3 szem paradicsom
egy fej édeshagyma/lilahagyma
egy kígyóuborka
egy szikkadt házi pitakenyér
fél citrom leve
olívaolaj
só, oregánó

A pitát késsel kinyitom, forró sütőben kb. öt perc alatt kopogós-ropogósra sütöm, majd ha már langyosra hűlt, darabokra tördelem.
A salátához a hozzávalókat tetszőleges méretűre darabolom, mély tálban összekeverem, ízesítem a sóval, csipet oregánóval, ráfacsarom a citromot, meglocsolom olívával és beleszórom a pita felét. Így érlelem kb. egy órát szobahőmérsékleten, majd tálalásnál beledobom a maradék laposkenyeret is. Tálalás előtt egy órával érdemes elkészíteni, hogy a pita egy része felszívhassa a salátaöntetet.
Lehet gazdagítani fetával, olajbogyóval, sült paprikával, petrezselyemmel, vagy amivel csak tetszik.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails