2009. április 17., péntek

Húsvéti ételeink III. - Mandulás cseresznyés keksz


Magdi kolléganőm jóvoltából mindig megkapom a Rama receptes füzeteket. Mivel én nem nagyon használok margarint, más módon nem juthatnék hozzá ezekhez a kis szakácskönyvekhez, pedig nagyon jó kis receptek találhatók bennük. Igaz ugyan, hogy eddig még nem sütöttem belőlük, de a legutóbbi kis füzetben olyan jó kekszreceptek vannak, aminek már nem tudtam ellenállni.
Úgy döntöttem tehát, hogy a húsvéti nagy trakta után nem hiányzik még egy torta, inkább valami kis ropogtatnivalóval fogok előállni.
A Rama receptet kiinduló pontként használtam, és az itthon levő hozzávalókból készítettem el a kekszet, ami nagyon finom volt.

Recept

20 dkg liszt
1 mokkáskanál őrölt fahéj
egy narancs reszelt héja
csipet só
10 dkg lapra vágott mandula
8 dkg aszalt feketecseresznye
18 dkg puha vaj
7+4 dkg kristálycukor
egy tojás

A lisztet a fahéjjal, sóval, narancshéjjal összekeverem, hozzáadom a mandulát és az aszalt cseresznyét is.
A puha vajat a 7 dkg cukorral jól kikeverem, és beleforgatom a lisztes keveréket, majd jól eldolgozom. A tésztából két csinos, kb. 4 cm átmérőjű rudat formázok - ezt Attila csinálta – és fél órára bedobom a fagyasztóba, hogy könnyebb legyen vele dolgozni.
A maradék cukrot rászórom egy sütőpapírra. A fagyasztóból kivett rudakat körbekenem felvert tojással, majd meghempergetem a cukorban. Ezután kb. 1 cm vastag szeleteket vágok a rudakból, sütőpapírral bélelt tepsire fektetem, és előmelegített 160 fokos (légkeveréses) sütőben kb. 15 perc alatt megsütöm.

1 megjegyzés:

Flat Cat írta...

Jól hangzik! Azt hiszem, az aszalt cseresznyém megtalálta a küldetését! :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails