2009. március 6., péntek

Gorgonzolás-diós tészta


Névnapomra nagyon szép, és főleg hasznos ajándékot kaptam, büszke tulajdonosa vagyok egy Marcato Atlas márkájú olasz tésztanyújtó gépnek. Amióta megvan, igen sokszor használtuk már: készült kacsasültes metélt, csináltunk olajos-fokhagymás-chilis tésztát, bolognait, egy adag tésztát csinos csokrokban megszárítottunk, valamint készült még egy gorgonzolás-diós tészta is.
Elmondhatatlan öröm, amikor az ember a saját maga készítette tésztát eszi, de a gyártási folyamat is szórakoztató (számomra) . Aki szereti a tésztaételeket, szerintem jól teszi, ha beruház egy ilyen gépezetre. (Mi a METRO-ban vettük, akciós ára kb. 9.000 pezeta volt, azért írom le, hátha valakit érdekel).
A gép alapállásban kétféle tésztát tud készíteni, az egyik szélesmetélt, a másik cérnametélthez hasonló vastagságú, de lehet rendelni hozzá a gyártó honlapjáról különböző vágófeltéteket, egyéb kütyüket. Természetesen az is megoldás, hogy a géppel csak nyújt az ember lánya, és kézzel vágja a tésztát tetszőleges méretűre.
Legközelebb raviolit, vagy valamilyen másfajta töltött tésztát fogok készíteni, biztos jó móka lesz.

Recept

40 dkg friss metélt tészta
10 dkg durvára vágott dióbél
20 dkg gorgonzola
4 dl tejszín
5 dkg vaj
egy kis fej hagyma
két gerezd fokhagyma
pár levélke rozmaring
só, bors

Először a szószt készítem el, mert a mondás szerint a tészta nem várhat a mártásra, meg hát olyan hamar kifő a friss tészta, hogy nem lehet egyszerre végezni a kész műveletet.
Szóval, megolvasztom a vajat és megfonnyasztom rajta a finomra vágott hagymát és fokhagymát. Sózom, hozzáadom a rozmaringot, majd a dióbelet és 4-5 percig kevergetve pirítom. Ekkor felöntöm a tejszínnel, megvárom, amíg felforr, majd belemorzsolom a gorgonzolát. Ízesítem borssal, ha kell, sóval és pár percig forralom, amíg a sajt beleolvad a mártásba.
A frissen kifőtt tésztára kanalazom a szósz kétharmadát, és jól összemelegítem, hogy a tészta beszíhassa az ízeket, a tányéron pedig még további mártást kanalazok annak a tésztájára, aki kér.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Pompás a recept!!! Tökéletes ízek.
Gorgonzola helyet Cambozolával is jó.
Tálaláskor én még bőven megszórom friss ruccolával.

Zsuzsi írta...

Köszönm. A rucolát hasznosítom, jó ötlet!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails