2009. március 17., kedd

Citrusos kókuszkenyér


Ismét egy gyorsan elkészíthető, egyszerű, kávé mellé való sütemény receptje következik, ezúttal kókusszal. Puha, szaftos, több nap alatt sem szárad ki, már ha hagyjuk ennyi ideig állni.
Továbbra is vadászom a kókuszos süteményrecepteket, de nem igazán nyerik el a tetszésemet.
Az interneten a leggyakoribb a vajkrémes vagy mázas kókuszos torta, ami nekem nem nagyon jön be, mást meg nemigen találtam. Ez a recept is a netes keresgélés eredménye, csak épp arra nem emlékszem, hol találtam. A „ coconut cake” keresőszóra biztosan előjön valahonnan…


Recept

12,5 dkg puha vaj
egy csésze cukor (2.5 dl)
egy evőkanál reszelt citromhéj
egy evőkanál reszelt narancshéj
2 egész tojás
egy csésze liszt
fél csomag sütőpor
¾-ed csésze kókuszreszelék
egy csésze tej


A puha vajat a cukorral robotgéppel habosra keverem. Hozzáadom a reszelt citrom-és narancshéjat, majd egyenként a vajhoz keverem és jól eldolgozom a tojásokat. Ezután felváltva adagolom a sütőporral elkevert lisztet, a kókuszreszeléket és a tejet, amíg a massza teljesen homogén nem lesz. A sütőt 180 fokra előmelegítem. Egy téglaformát kibélelek sütőpapírral, beleöntöm a tésztát, és kb. 50 percig sütöm az előmelegített sütőben. Én a reggeli kávé mellé eszegettem, a recept görög joghurttal javasolja tálalni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails