2009. január 19., hétfő

Tejszínes sültkarfiol-krémleves


Nagyon szeretem a gasztronómiai témájú tévéműsorokat, főleg a külföldieket, mert sok érdekességgel lehet bennük találkozni.
Így kaptam fel a fejem a sültkarfiol-krémlevesre is, amely egy étterem-átalakítós műsorban került bemutatásra. Arra abszolút nem emlékszem, hogy mi volt benne, hogy csinálták, de maga az ötlet valahogy megragadt.
Volt itthon egy nagyon kis fej karfiol, amiből levest terveztem készíteni, mert a tegnapról megmaradt ebédet ettük ma is, ami azonban önmagában kevés lett volna. Eszembe jutott
megint a tévéműsorban szereplő leves, így rákerestem az interneten, és a talált receptet főztem meg.
Szerintem nagyon finom és nem utolsósorban elég könnyen és olcsón készíthető, különleges füstös ízt kap a hozzávalók megsütésétől. Aki nem szereti a karfiolt, annak is érdemes kipróbálnia, mert nem a megszokott karfiolízzel fog találkozni.Én most csak magában tálaltam tejszínnel megpettyezve, de lehetett volna bele pirított zsemlekockát tenni, vagy sajtos pirítóst ropogtatni hozzá.

Recept

Egy pici fej karfiol
Egy vöröshagyma
Két gerezd fokhagyma
Két közepes krumpli
Egy liter húsleves
Egy deci tejszín
Olívaolaj
Só, feketebors
Csipetnyi fűszerpaprika
Szerecsendió

A sütőt 170 fokra előmelegítem. Sütőpapírral kibélelek egy tepsit, és beleteszem a 2-3 evőkanál olívaolajban megforgatott karfiolrózsákat, a félbevágott hagymát és a héjában hagyott fokhagymát, majd puhulásig sütöm őket, ez kb. fél óra. Nem kell aggódni ha megbarnulnak, ez adja majd a leves színét.
A sült zöldséget lábosba teszem, hozzáadom a két krumplit felkockázva, felöntöm a levessel és addig főzöm, amíg a krumpli vajpuha nem lesz. Közben ízesítem a fűszerekkel. Ha a krumpli megfőtt, a zöldségeket kihalászom a léből és botmixerrel pépesítem, majd a pépet a lébe öntöm. Jól elkeverem, felforralom, hozzáöntöm a tejszínt és még egy-két perc alatt összeforralom. Azt nem mondanám, hogy fotogén, de tényleg nagyon finom.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon izgalmas színe lett! Biztos nem vágtam volna rá, ha elémteszik, hogy ez karfiol ;)

Zsuzsi írta...

Szerintem kevésbé fejlett ízlelőbimbókkal rendelkezők azt sem veszik észre, hogy karfiol van benne:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails