2008. december 13., szombat

Halfilé baconnel és narancsmártással


Nemisbéka karácsonyi receptversenyt hirdetett, olyan recepteket vár, amelyek kimondottan háziasszonybarátok, azaz nem kell egész este a tűzhely körül sündörögni, mégis nagy sikert lehet aratni a családtagok közt.
Én erre egy halétel receptjét ajánlom, mert az emberek nagyrésze csak karácsonykor találja szembe magát a tányérján egy hallal, de ha ez végképp nincs ínyére, a recept pulykamellel is működik (csak ezt meg én nem szeretem).
Előnye, hogy a hal előre előkészíthető, a mártás megfőzhető, csak olyan köretet kell választani, amely szintén előre elkészíthető, és így az ünnepi készülődést is stresszmentessé lehet tenni.

Recept

Személyenként egy szelet vastaghúsú halfilé (jelen esetben ördöghal)
20 dkg bacon
7 dkg vaj
4 dl tejszín
2 narancs
4 cm-es gyömbérdarab
csipet cukor
fél csokor petrezselyem

A halat gyengén besózom, baconnel körbetekerem és a végét meg is tűzöm, nehogy levetkőzze a szalonnát a sütés alatt. 2 dkg vajjal vékonyan kikent tepsire fektetem. Ebben az állapotában hűtőbe tehető, ha nem készítjük el rögtön. Ha éhesek vagyunk, előmelegített 170 fokos sütőben 12-15 percig sütjük, attól függően, milyen vastag a hal.
Közben elkészítem a mártást, amely gyakorlatilag csak a hozzávalók összefőzéséből áll.
A maradék vajon megfuttatom a feldarabolt gyömbért, hozzáadom a narancsok kis kockákra vágott húsát és lereszelt héját, majd felöntöm a tejszínnel. Kis lángon 5-10 percig forralom, amíg a gyömbér és a narancs kellően megízesíti a tejszínt, ízlés szerint ízesítem sóval és egy csipet cukorral, a végén pedig beleszórom a felaprított petrezselymet . Párolt rizzsel vagy krumplipürével és a mártással tálalom a halat.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails