2008. november 14., péntek

Mustáros csirkemell csicsóka körettel


A Fakanál múlthavi számában Dolce Vita csicsókás receptekkel szerepelt. Ekkor döntöttem el, hogy kipróbálok én is valamit ezzel a ritka gumós növénnyel. Zöldségesemnél hétvégén fel is bukkant 200,-t/kilós áron, ne tudtam kihagyni. Nem sejtettem még ma sem, amikor rászántam magam az elkészítésére, hogy milyen kellemesen fogok csalódni az elvárásaimhoz képest.
Mivel úgy hallottam, hogy leginkább a krumplihoz hasonlít, azzal a különbséggel, hogy kissé édeskés az íze, tejszínben sütve készítettem el, hozzá pedig mustáros csirkemellet sütöttem.
A köret előnye, hogy előre elkészíthető, így negyven perccel az ebéd előtt csak be kell dugni a sütőben és ki kell várni, amíg megsül. Ez nem egyszerű, mert nagyon finom illatokat áraszt sülés közben.

Recept

A húshoz
Fejenként egy nagyobb szelet csirkemell
Egy evőkanál magos mustár
Egy evőkanál sima mustár
Egy evőkanál olaj
Egy gerezd fokhagyma
Rozmaring
Só, bors
Olaj a sütéshez

A körethez
Egy kiló csicsóka
Két deci tejszín
Három nagy evőkanál tejföl
Öt gerezd fokhagyma
Rozmaring vagy szerecsendió
5 dkg vaj

A köret elkészítése több időt vesz igénybe, így ezzel érdemes kezdeni a munkát.
Meghámozom és megmosom a csicsókát és vékony, 3-5 mm-es szeletekre vágom. A fokhagymagerezdeket is felaprítom. Kivajazok egy tepsit vagy jénait, kirakom egy réteg csicsókával. A tetejét megszórom sóval, fokhagymával, majd újabb réteg csicsóka következik, megint só és fokhagyma, amíg a hozzávalók el nem fogynak. A tejszínt és a tejfölt összekeverem, ízesítem rozmaringgal vagy szerecsendióval, és a csicsókára locsolom, megszórom a maradék feldarabolt vajjal. Előmelegített sütőben negyven perc alatt aranybarnára sütöm a tetejét, ezalatt a tejszín nagy részét is beszívja.
A csirkemellet megsózom, borsozom és bepácolom fél órára. A páchoz a kétféle mustárt egy evőkanál olajjal, a feldarabolt fokhagymával és rozmaringlevélkékkel kikeverem és a húsra kenem. (Fél óránál tovább nem érdemes érlelni a húst ebben a pácban, mert inkább hátrányára válik.) Serpenyőben nagyon kevés olajat forrósítok és megsütöm benne a hússzeleteket, úgy, hogy pirosas színt kapjanak.
A mustáros csirkemellet a tejszínes csicsókával tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails