2008. október 24., péntek

Halfilé petrezselymes tejszínnel


Kezdünk beállni egy napirendre a babával, úgyhogy lassan kikristályosodik az is, hogy melyik az az időszak, amikor az ebédet el tudom készíteni.
Igyekszem a lehető legváltozatosabban táplálkozni, így a menüben a halféléknek is megfelelő helyet kell szorítani, hadd okosodjon az a gyerek.
Ma is halból készült az ebéd, az egyszerű natúr tengeri halszelethez pár hozzávalóból mártást főztem, ettől különlegesebb, táplálóbb lett. A hal megint cápaharcsa (pangasius) volt, amit csak ajánlani tudok mindenkinek: filéje teljesen szálkátlan, húsa fehér, tömör, és még fagyasztott változatban sem szublimál kiolvasztás után, mint a legtöbb mirelite halféle.

Recept

Személyenként egy szelet cápaharcsa filé
Liszt
Só, bors
Fél citrom
Egy csokor petrezselyem
Szerecsendió
2 gerezd fokhagyma
3 dl tejszín
olaj
5 dkg vaj

A halat besózom, vékonyan lisztbe forgatom és kevés felhevített olajon aranybarnára sütöm. Sütés közben tekerek rá feketeborsot, az olajban pár szelet citromot is melléfektetek, mert imádom sütve, de ez elhagyható. A megsült halat tányérra szedem és félreteszem. A serpenyőből kiöntöm az olajat és felhevítem benne a vajat. Beledobom a felaprított fokhagymát, petrezselymet, felöntöm tejszínnel és pár percig forralom. Ízesítem kevés citromlével, a fél citrom reszelt héjával és frissen reszelt szerecsendióval, belefektetem a halszeleteket és további egy-két perc alatt összemelegítem. Rizibizivel ettük.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails