2008. szeptember 18., csütörtök

Túrós-szilvás lepény


Csak egyetérteni tudok Ágival , a szülés előtti fészekrakás nálam is leginkább a sütemények előállításában csúcsosodik ki. Persze főzök is, de olyasmiket, amiket korábban már feltettem, vagy annyira nem nevezhetők receptnek, hogy nem tartom őket bejegyzésre alkalmasnak. A sütés az más, állandóan új, még nem próbált recepteket keresek az itthon található hozzávalók felhasználására.
Ez a sütemény is ebből az indíttatásból készült, mert kellett valamit kezdeni a lejárathoz közeledő házi túró felhasználására.
A receptet egy régi Magyar Konyha recepteskönyvben találtam, elég egyszerű és használható, nem mellékesen pedig nagyon finom.
Az eredeti szerint két evőkanál zsemlemorzsával kellett volna megszórni a tetejét, én inkább lereszeltem 3 db Hobbits kekszet és ezt szórtam rá, így biztos sokkal finomabb.

Recept

50 dkg áttört túró
3 nagy vagy 4 kisebb tojás
egy csomag sütőpor
15 dkg porcukor
6 dkg liszt
egy evőkanál vaníliáscukor
reszelt citromhéj
75 dkg szilva
fahéj
4 dkg vaj
2-3 evőkanál zsemlemorzsa/ kekszmorzsa
vaj és liszt a tepsi kikenéséhez

A szilvákat megfelezem és 5 dkg procukor és fahéj keverékében fél órát pihentetem. Ezalatt elkészítem a tésztát.
A túrót a tojások sárgájával, sütőporral, porcukorral, vaníliáscukorral kikeverem, hozzáadom a reszelt citromhéjat, végül a lisztet és a tojásfehérjéből vert kemény habot. A massza felét kivajazott-lisztezett tepsibe kanalazom, a tetejét kirakom a lecsepegtetett szilvával, majd betakarom a túrós tészta másik felével. A tészta nem túl sok, nem kell megijedni, ha nem jut mindenhová. A tetejére morzsolom a vajat, meghintem kekszmorzsával és előmelegített 170 fokos sütőben addig sütöm, amíg a beleszúrt tűre már nem ragad a massza. Ez kb. fél óra.
Akár melegen, akár hidegen fogyasztható.
Jellegében a clafoutishoz hasonló, de az állaga krémesebb.

2 megjegyzés:

Latsia írta...

Nagyon jól néz ki, köszönöm, mentettem a receptet!;O)

Zsuzsi írta...

Remélem neked is ízleni fog:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails