2008. szeptember 2., kedd

Tejfölös gombás marharagu


Vasárnapra találomra vettem le a főzésre szánt húst a fagyasztóból, majd hosszas töprengés után jöttem rá, hogy marhalábszár, amit éppen kiolvasztok. Egy tejfölös ragut készítettem végül belőle – ha már van házi tejföl, éljek is a lehetőséggel – gombával, mediterrán fűszerekkel.
Tartottam tőle, hogy jó sokáig kell majd párolni a húst, ismerve a hazai marha minőségét, ám legnagyobb meglepetésemre szűk egy óra alatt olyan puha volt mint a vaj, köszönet érte Borda hentesnek.
Tésztát főztem mellé, de lehetett volna akár puliszkával vagy zsemlegombóccal, esetleg rizzsel is enni.

Recept

80 deka marhalábszár
10 deka füstölt szalonna
egy nagy fej lilahagyma
50 deka gomba
3 gerezd fokhagyma
két ág rozmaring
egy babérlevél
kakukkfű
pár levél bazsalikom
frissen őrölt feketebors, só
4-5 dl húsleves
2-3 dl tejföl
egy kanál liszt
pár csepp citromlé

A felkockázott szalonnát kiolvasztom, rádobom a feldarabolt húst és erős tűzön fehéredésig sütöm, közben borssal ízesítem. Lejjebb veszem a lángot, hozzáadom a felaprított hagymát, fokhagymát, a zöldfűszereket, sózom, felöntöm a húsleves felével és fedő alatt puhára párolom. Ha elfőné a levét, húslevessel pótolom. Ha a hús már puha, beledobom a nem túl apróra darabolt gombát és ezzel még 6-8 percig főzöm fedő nélkül. Ezalatt a leve kissé besűrűsödik. A tejfölt a liszttel elkeverem és a ragu levét kissé besűrítem. A végén pár csepp citromlével teszem pikánsabbá. Főtt tésztával ettük.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails