2008. szeptember 28., vasárnap

Spenótos-juhtúrós sült galuska


Mai ebédünket szó szerint megálmodtam, illetve éjjel, félálomban gondoltam ki az alapokat, nevezetesen azt, hogy nokedli lesz, juhtúróval, sajttal megsütve.
Reggel aztán gyors szemlét tartottam a hűtőben, melynek nyomán az étel füstölt tarjával és spenóttal is gazdagodott.
A mai recept a korábbi spenótos galuska receptem inverze, itt ugyanis a spenót nem a tésztába keverve szerepel, hanem a mártást dúsítja, további eltérés, hogy az étel elkészítése a sütőben fejeződik be, ezáltal a nokedli be tudja szívni a mártást, miközben gazdag sajtos-juhtúrós kéreg sül a tetejére.

Recept

50 dkg liszt
2 tojás
só, víz
40 dkg spenót
20 dkg füstölt tarja
2-3 gerezd fokhagyma
2 dl tejszín
2 nagy evőkanál tejföl
reszelt szerecsendió
20 dkg juhtúró
10 dkg reszelt sajt
vaj a tál kikenéséhez

Először a mártást késztem el, amihez a felkockázott tarját kevés olajon megpirítom, hozzáadom a spenótot, a vékonyra szelt fokhagymát. Sózom, ízesítem szerecsendióval, felöntöm a tejszínnel és pár percig forralom. Lekapcsolom alatta a lángot és ekkor keverem hozzá a tejfölt.
A lisztből a tojásokkal és annyi vízzel, amennyit felvesz, elkészítem a galuska tésztáját, amit bő forró sós vízben ki is főzök. A nokedlit szűrőben lecsepegtetem.
Kivajazok egy mélyebb jénait, beleterítem a galuska felét, és rákanalazom a spenótos mártás felét. Erre jön a tészta és a mártás másik fele. A tetejére rácsipkedem a juhtúrót és elosztom rajta a reszelt sajtot. Előmelegített 170 fokos sütőben kb. 25 perc alatt összesütöm, akkor jó, ha aranybarna kéreggé sül a sajt és a juhtúró a tetején.
Paradicsomsalátával tálatam.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails