2008. augusztus 14., csütörtök

Szilvás-nektarinos lepény


Mostanában nem igazán sütöttem, ha mégis, akkor clafoutist készítettem, ha meg nem volt kedvem, desszertnek maradt a dinnye vagy más gyümölcs. Igen ám, de kezd megjelenni a zöldségeseknél a szilva, amit azért kár lenne kihagyni, enni annyira nem szeretem, de süteményekbe annál inkább használom. Most is vettem fél kilót, de hogy mit készítsek belőle, azt nem tudtam.
Ha édesség terén tanácstalan vagyok, mindig elkezdem bújni a témába vágó szakácskönyveket, aztán előveszem a jól bevált F. Nagy Angéla- féle Családi szakácskönyvet, és az abban szereplő egyszerű receptek alapján indulok el, ezekkel még kudarcot nem vallottam. Most is így történt.

Recept

4 tojás
125 gramm vaj
10 dkg cukor
egy csomag vaníliáscukor
egy csomag sütőpor
egy deci tejszín
egy kiskanál fahéj
12 evőkanál liszt
a tetejére összesen 50 dekányi szilva és nektarin (vagy más gyümölcs)

A vajat felolvasztom, megvárom, amíg langyosra hűl. A tojást a cukorral, vaníliáscukorral, fahéjjal, sütőporral habosra keverem, majd további keverés közben beleöntöm a vajat, a tejszínt, végül hozzáadom a lisztet is. A keveréket kilisztezett, kivajazott tortaformába simítom, a tetejét kirakom a feldarabolt gyümölccsel, majd előmelegített sütőben öt percig erős lánggal sütöm, aztán takarékon fejezem be. A sütési idő kb. 40 perc, az utolsó öt percben a süti tetejét még megszórtam egy kevés fahéjas porcukorral, de ez elhagyható.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails