2008. augusztus 1., péntek

Gombás pirítós


Már említettem korábban, hogy ha kilépünk a kertkapun és teszünk tíz lépést, a Duna-Ipoly Nemzeti Park erdejében találjuk magunkat.
Így tett tegnap Attila és igen szép gombatelepekre talált, kb. öt percnyire a házunktól. Első ránézésre az egyik típus őzlábgombának tűnt, a másikat nem ismertük. Gyorsan körbenéztem a neten, hol van a közelben gombavizsgáló, és ma reggel megnézettük a szerzeményt. Kiderült, hogy jól gondoltuk, 3-4 hatalmas őzlábgomba és egy kilónyi óriás csiperke boldog birtokosai lettünk.
Az óriás csiperkéből – amely állítólag elég ritka – gombapaprikás készült, az őzlábot simán, vajjal, fokhagymával pirítva készítettem el, persze ebbe is tettem egy kevés óriás csiperkét.

A gombapaprikás isteni lett, a pirított őzláb szintúgy, most ennek a receptje következik. Előételként vagy könnyű vacsoraként egyaránt megállja a helyét, de steakre halmozva sem lett volna megvetendő.

Nem csak emiatt, de ezután biztos gyakrabban megyünk sétálni az erdőbe és jobban a lábunk alá nézünk …

Recept

3-4 nagy őzlábgomba
3-4 óriás csiperke
3 gerezd fokhagyma
fél csokor petrezselyem
7 dkg vaj
só, frissen őrölt feketebors
pár csepp citromlé
a tálaláshoz pirítós

A gombákat nagyobb cikkekre vágom, a fokhagymát felszeletelem, a petrezselymet durvára vágom. A vajat serpenyőben felolvasztom, rádobom a gombát, a fokhagymát. Sózom, borsozom, és addig sütöm nagy lángon, amíg megpuhulnak, de azért maradjon kicsit ress, harapható. Ez maximum tíz perc. Az utolsó pillanatban rádobom a petrezselymet, keverek rajta egyet és pirítóson tálalom. Én a magam részéről pár csepp citromlét szoktam facsarni rá.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails