2008. augusztus 17., vasárnap

Fetás cukkinilepények


A hétvégén nem nagyon törtem magam a konyhában, de nem is igazán kellett, mert Attila anyukája és nagymamája készített nekünk egy akkora adag szabolcsi töltött káposztát, amellyel egy hadsereget is jól lehet lakatni, így nem főztem.
Illetve ma főztem, de csak azért, hogy a szomszéd nénitől, Jucikától kapott cukkinik nehogy fogyaszthatatlanná váljanak.
A cukkiniből Nigella nyomán fetás lepényeket készítettem, de mind a fűszerezés, mind az arányok terén a saját fejem után mentem. A végeredmény finom lett, de Attila közölte, hogy olyan, mint a tökfőzelék és a tócsni jobb. Ennek ellenére azért el-elcsent a már kisütött adagból…
Ebből a mennyiségből igen sok lesz, két főre célszerű megfelezni az adagot. A lisztmennyiséget szándékosan nem tüntettem fel, ezt érzésre célszerű hozzáadni.

Recept

1.5 kg cukkini
40 dkg fetasajt
egy tojás
liszt
egy közepes fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
egy csokor petrezselyem
egy csokor kapor
só, bors
olaj

A cukkinit héjastól durvára reszelem és fél órára konyharuhára terítve szikkasztom, hogy a leve kicsepegjen. Utána még a két tenyerem közt ki is nyomkodom.
A kinyomkodott reszelt cukkinit mély tálba teszem, hozzáadom a felaprított hagymát, fokhagymát, zöldfűszereket, az elmorzsolt fetát, és a tojással, valamint liszttel olyan sűrűségű
masszává dolgozom össze, mint a tócsni tésztáját.
Sóval, frissen őrölt borssal ízesítem, majd serpenyőben, forró olajon aranybarnára sütöm az evőkanállal megformázott lepénykék mindkét oldalát.
Tálalásnál lehet még tejfölt adni mellé.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez nagyon jól hangzik, de nem lesz nagyon olajban tocsogós?

Ildi

Zsuzsi írta...

Elég gyorsan kell sütni, viszonylag magas hőmérsékleten, utána persze papírtörlőn lecsepegtetni.
Ha jó a keverékben a liszt aránya, és a fentieket betartjuk, akkor nem.

Millie írta...

Szia! Nagyon hasonlót főztem ma, úgy látszik egyre járt az agyunk :-D

Névtelen írta...

Köszi az ötletet! Kipróbáltam, bár nem bírtam ki, hogy ne tegyek bele egy kis krumplit is. A kaprot kihagytam, és nem lett se tocsógós, se tökfözelékes; paradicsomsalátával kiváló nyári ebéd. Volt:)

Zsuzsi írta...

Örülök, hogy ízlett. A kapor nálam minden mennyiségben fogyasztandó, de más zöldfűszerrel is lehetett volna próbálkozni. Nekem elég nagy adag lett, még rájártunk akkor is, amikor már kihűlt:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails