2008. augusztus 30., szombat

Bögrés süti kezdő mákfüggőknek


Ez a sütemény majdnem minden blogger gyűjteményében szerepel, mákfüggőknél kötelező darab, ezért úgy döntöttem, hogy nálam sem hiányozhat.

Tegnap délután kissé elszunyókáltam, és ébredés után elkezdtem túrni a szakácskönyveimet, mert annyira kívántam valamilyen süteményt. A mák iránt eleve napok óta vágyakozom, de még azt is elfelejtettem, hogy van itthon, ezért nagyon megörültem, amikor a spájzban rátaláltam. Innen pedig egyenes út vezetett a bögrés mákos elkészítéséhez.
Mi F. Nagy Angéla receptje szerint készítjük, de szerintem a szájhagyomány által terjesztett is ugyanez lehet.
Aki nem szereti a mákot -jó ember nem lehet…de ez csak rossz vicc-, készítse darált dióval.
Lehet tölteni krémmel, lekvárral, néha dobok bele meggyet, de magában is finom, puha sütemény.
Nagyon ajánlom azoknak, akik azt hiszik, hogy nem tudnak sütni, vagy kezdő kukták és nem rendelkeznek túl sok konyhai tapasztalattal és eszközparkkal, mert egy bögre azért csak akad otthon…


Recept

Egy tojás
Egy bögre cukor
Egy csomag sütőpor
Egy citrom reszelt héja
Egy bögre mák
Egy bögre tej
Egy bögre liszt
Késhegynyi fahéj
Vaj és liszt a tepsi kikenéséhez

A tojást a cukorral és sütőporral kikeverem, a többi hozzávalót pedig a recept szerinti sorrendben keverem a cukros tojáshoz. A sütőt előmelegítem 180 fokra.
Közepes méretű tepsit kivajazok, kilisztezek, beleöntöm a masszát és tűpróbáig sütöm. Ez légkeveréses sütőben nálam kb. 25 perc volt.
Hagyom kihűlni, utána pedig vagy azonnal megesszük, vagy lehet töltögetni két lapra vágva krémmel, lekvárral.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails