2008. augusztus 20., szerda

Barackos rizstorta


Ha már ma ünnep van, úgy gondoltam, sütni kellene valamit. Már több napja motoszkál a fejemben, hogy rizsfelfújtat csináljak, ez a gondolat pedig ma elhatározássá szilárdult.
A felfújtat tortaformában sütöttem meg és gyümölccsel dobtam fel, így született meg a nektarinos rizstorta, avagy póriasabb nevén barackos rizsfelfújt.
A felfújt receptje Matolcsi Ildikó Étkek, tippek fortélyok című könyvéből származik, amelynek receptjei anno folytatásos regényként jelentek meg a Rakéta regényújságban. Anyukám meg kivágta a cikkeket és gyűjtötte. Nagyon szerettük ezt az újságot, és nem csak a receptek miatt.

Recept

30 dkg kerekszemű rizs
5 dl tej
egy vaníliás cukor
egy citrom reszelt héja
15 dkg cukor
4 tojás
5 dkg vaj + a forma kikenéséhez egy kevés
4-5 nektarin
fahéj

A rizst lábosban felteszem főni annyi vízzel amennyi szűken ellepi és adok hozzá egy csipet sót is. Addig főzöm, amíg a vizet fel nem szívja, ekkor felöntöm a tejjel, ízesítem vaníliás cukorral, fahéjjal, reszelt citromhéjjal. Tovább főzöm, amíg puha és krémes lesz, az utolsó öt percben adok hozzá még öt deka cukrot is, és ezzel készre főzöm. Hagyom langyosra hűlni.
A tojásokat szétválasztom, a sárgákat öt deka cukorral és öt deka puha vajjal habosra keverem, és beleforgatom a már langyos tejberizsbe. A fehérjékből öt deka cukorral kemény habot verek és ezt is óvatosan, lazán a rizsbe forgatom. Kivajazott tortaformába öntöm, a tetejét kirakom felkockázott nektarinnal és előmelegített 180 fokos sütőben tűpróbáig sütöm. Mivel magas volt a forma, nekem ez kb. egy órát vett igénybe.
Állítólag melegen kellene enni, én azonban langyosan vagy hidegen szeretem.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails