2008. július 10., csütörtök

Zöldbab paradicsommal


Ritkán fordul velem elő, de ma teljesen húsmentes, zöldséges ételre vágytam. Zöldbabból készítettem egy könnyű, nyári főételnek beillő fogást, ami azonban szárazabb vagy grillhúsok mellé köretként is megállja a helyét. Ízesítőnek szardellát, fokhagymát, friss fűszereket használtam, így igazi mediterrán jellege lett az ételnek.
Nagy bánatom, hogy zöldhüvelyű zöldbabot nem kaptam, igazán azzal lett volna mutatós, de ízben így is megfelelt az elvárásaimnak.
Tálaláskor reszeltem rá egy kis sajtot, scamorzát, de parmezánnal is ki fogom próbálni.
Vigasztalásként Attilának bőrös császárt sütöttem…


Recept

50 dkg tisztított zöldbab
négy húsos paradicsom
négy gerezd fokhagyma
négy szardellafilé
friss rozmaring és bazsalikom
olívaolaj, só
reszelt sajt

Egy evőkanál olívaolajat felforrósítok, rádobom a szardellát, öntök rá az olajából egy keveset és addig sütöm, amíg a halacskák elolvadnak az olajban. Ekkor rádobom a lapokra vágott fokhagymát, pár levél rozmaringot és hozzáadom a megtisztított 2-3 centis darabokra vágott zöldbabot is. Öntök alá egy-két evőkanál vizet és félig puhára párolom. Ekkor beleteszem a nagyobb darabokra vágott paradicsomot és a bazsalikomleveleket is és addig főzöm, amíg a bab roppanós-puha nem lesz és a paradicsom által engedett lé kissé besűrűsödik.
A tányéron reszelt sajttal megszórom és friss puha kenyérrel tálalom, mert ezzel a legjobb kitunkolni a fűszeres paradicsomos levét. Langyosan a legfinomabb.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails