2008. július 20., vasárnap

VKF XVII/2.- Ananászos csirkesaláta


A VKF aktuális fordulójára készítettem még az ananászos csirkesalátát is, amely szintén anyukám receptje, ezúttal is egy kissé átalakítva.
Ami fontos ennél a salátánál, hogy ne főtt, hanem sült csirkemellet használjunk hozzá, és az ananász ne konzerv, hanem friss legyen, így jutunk ugyanis a megfelelő végeredményhez, amely egy kellemesen üdítő, de semmiképp sem édes saláta.
A két fő alkotóelemen kívül – csirke és ananász – bármit beletehetünk, ami egy salátába illik – bár Váncsa mester szerint minden saláta, amit annak nevezünk - , például jégsalátát, uborkát, paradicsomot, avokádót, stb. Én ezúttal uborkát használtam a frissesség jegyében.
Az öntete eredetileg majonézes-tejfölös mártás, de én könnyítettem rajta, joghurtot és tejfölt használtam hozzá.

Recept

Egy fél sült (grillezett) csirkemell
Egy kisebb ananász
Egy fej fehérhagyma
Fél kígyóuborka
Egy pohár tejföl
Egy pohár joghurt
Fél csokor petrezselyem
Só, bors
Egy evőkanál ketchup


Mivel én direkt a salátához sütöttem a csirkét, először azt készítettem el: a fél mellet lapjában kettévágtam, sóztam, borsoztam, kevés szójaszósszal meglocsoltam és grillserpenyőben megsütöttem, majd hagytam kihűlni.
A saláta elkészítésekor a csirkemellet kisebb szeletekre vágom, az ananászt megtisztítom és először szeletekre, majd a csirkével hasonló méretű darabokra aprítom. Az uborkát is feldarabolom, a lilahagymát félfőre vágom. A hozzávalókat salátástálba teszem, a felaprított petrezselyemmel összekeverem és leöntöm a joghurtból tejföllel és a fűszerekkel kikevert öntettel.

Ui.: Csak bízom abban, hogy DV az ananászért és ketchupért nem üt...

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails