2008. július 26., szombat

Töltött paprika


Mostanában gyakran találkozom a gasztroblogokon a töltött paprikával, ami nálunk is nagy kedvenc, így arra gondoltam, szombati ebédnek pont megfelelő lesz.
Ebből az ételből, pontosabban a töltelékből dupla adagot szoktam készíteni, mert a maradék húsos masszából mindig kiveszek 6-8 gombócnyit, megformázom, lefagyasztom és amikor nincs kedvem vagy időm nagyobb léptékű főzőcskézéshez, előkapom és valamilyen mártásban megfőzve gyors ebédet/vacsorát tudok összeütni. Ehhez a recepthez a mennyiségeket így is adom meg, aki viszont csak egy étkezésre való adagot - ami szintén elég emberes – akar készíteni, felezze meg.
Egyébként a mi családunkban a paradicsomlében főzött, édeskés, zellerrel ízesített töltött paprika a szokásos, viszont Attiláéknál vízben főzik meg és utána paradicsomos rántással sűrítik. A kettőnek szerintem teljesen más az íze és az állaga is.

Recept

1 kg darált sertéshús
25 dkg főtt rizs
2 közepes fej hagyma
4 gerezd fokhagyma
2 tojás
fél csokor petrezselyem
egy evőkanál fűszerpaprika
só, bors
6 db töltenivaló zöldpaprika
2,5 liter paradicsomlé
egy öklömnyi zellergumó fele
egy-két szál zellerzöld
liszt, olaj
cukor ízlés szerint.


A töltelék elkészítésével kezdem. Ehhez mély tálba teszem a húst a kihűtött rizst, beleszórom a finomra aprított hagymát, a kipréselt fokhagymát, az apróra vágott petrezselymet. Ízesítem sóval, borssal, paprikával és a két tojás hozzáadásával homogén masszává gyúrom. kiszedem,
A paprikák csumáját kiszedem, ha nem elég széles a „szájuk”, éles késsel egyenletesre vágom, hogy könnyebben tudjam tölteni. A masszát kézzel a paprikákba töltöm, az aljukat néha-néha óvatosan az asztalhoz ütögetem, így több töltelék fér bele. A hat darab paprika mellé még hat gombócot is formázok a húsból, a maradék töltelékből pedig ezúttal hét gombócot még le is fagyasztottam.
Jó nagy lábosba beleöntöm a paradicsomlét, beledobom a zellerzöldet és a felszeletelt zellergumót. Ízesítem sóval, kevés cukorral és felforralom. Ha a paradicsomlé már forr, óvatosan beleengedem a paprikákat és gombócokat és lassú forralással puhára főzöm, ez kb. 45 perc. Ezalatt lisztből olajjal rántást készítek. A puha paprikákat és húsgombócokat kihalászom a paradicsomléből, beleöntöm a hideg vízzel elkevert rántást és pár perces forralással besűrítem. Ízlés szerint cukorral édesítem, visszateszem a paprikákat és gombócokat, majd pár perc alatt készre főzöm.
Sós vízben főtt krumplival vagy kenyérrel szoktuk enni.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

csakolyan, mint Nagyimnál régebben! köszi az emlékek felfrissítését ;)
Ez a zellergumó új nekem - Nagyimnál biztos nem került bele, levesbe is ált. csak a zöldje. Azt hiszem, angolzellerrel fogom pótolni ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails