2008. július 5., szombat

Ribizlis túrófagylalt


Szomszéd nénim, Jucika jóvoltából egy kiló frissen szedett ribizli tulajdonosa lettem. Persze beindult a fantáziám, mi legyen a sorsa, végül úgy döntöttem, fagyihoz használom el, mert a ribizli is azon gyümölcsök egyike, ami frissen a legfinomabb.
Ezúttal túróval kombináltam, és a fagyi alapja a meggy-ribizli fagylalttól eltérően ezúttal tej és tejszín keveréke. Tojást nem tettem bele, a túró adta meg a sűrűségét.
A gyümölcs egy részét villával áttörve, másik részét egészben tettem hozzá.
Ebből a mennyiségből két liter fagyi lett.

Recept

5 dl tej
5 dl tejszín
20 dkg cukor
50 dkg túró
fél citrom leve és reszelt héja
40 dkg tisztított ribizli
csipet fahéj (opcionális)

A tejet a tejszínnel és a cukorral meg a fahéjjal kevergetve felforralom, majd a lábost hideg vízbe állítva, kevergetve lehűtöm. Amíg hűl, megtisztítom a ribizlit, a felét villával megnyomkodom. A túrót botmixerrel áttöröm.
Ha a tejes-tejszínes keverék már kihűlt, összekeverem a túróval, beleteszem a ribizlipépet és az egész ribizliszemeket és két egyliteres hűthető formában beteszem a mélyhűtőbe. Fagyasztás közben óránként jól átkeverem habverővel, hogy a jégkristályokat némileg összetörjem.
Mielőtt ennénk, 20 percig hagyom felengedni és botmixerrel „ledarálom”, hogy krémesebb állagot kapjak.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails