2008. június 16., hétfő

Töltött padlizsán


Nagyon szeretem a padlizsánt, krémnek, natúr sütve, grillezve, rántva, töltve, musszakának, egyszóval minden formában.
Vasárnap ebédre töltve készítettem el, keleties beütésű fűszerekkel.
Igazán bárányhússal lenne autentikus, most sertést kaptam, de marhával is ugyanolyan finom.
Leginkább azt szeretem ebben az ételben, hogy nem kell mellé semmi, csak jéghideg joghurt vagy tejföl és hidegen is nagyon finom.
Nyáron könnyű ebéd vagy vacsora, bár ezt minden napszakban meg tudnám enni.
Aki idegenkedne a fahéj és római kömény használatától, próbálja ki pörköltös ízesíéssel elkészíteni a húsos ragut, biztos úgy is nagyon finom.

Recept

50 dkg darált hús
2 szép, hosszúkás padlizsán
10 dkg rizs
2 paradicsom
4 gerezd fokhagyma
1 fej főzőhagyma
római kömény
fahéj
kakukkfű
só, bors
pirospaprika
olaj
10 dkg reszelt sajt (lehetőleg juhtejes)
a tálaláshoz joghurt vagy tejföl

A padlizsánokat hosszában félbevágom, a feleket kivájom úgy, hogy kb. egy centi vastag fala maradjon. A kivett padlizsánhúst felaprítom, tálba teszem, megsózom, félreteszem. A fél padlizsánokat szintén besózom és félreteszem, amíg a tölteléket elkészítem. Ehhez a rizst megfőzöm .A hagymát felaprítom, a fokhagymát apróra vágom. Lábosban olajat hevítek, rádobom a hagymát, kissé sózom, párolni kezdem. Amikor a hagyma üveges, hozzáadom a
levétől lecsepegtetett padlizsánhúst és a fokhagymát, fűszerezem római köménnyel és 3-4 percig pirítom. Ekkor hozzáadom a darált húst és erős lángon pirítom tovább. Fahéjjal, kakukkfűvel, sóval és borssal ízesítem, levét egészen elforralom. A két paradicsomot felkockázom és a raguhoz adom. Amikor kissé levet enged, hozzáadok egy teáskanál pirospaprikát, a felhasznált fűszerekkel utánízesítem, ha kell. Leveszem a tűzről, belekeverem a főtt rizst, és kissé hűlni hagyom (5-10 perc). Ekkor belekeverek 5 dkg reszelt sajtot. A padlizsánfeleket kiöblítem, szárazra törlöm és megtöltöm a rizses-húsos masszával, tetejüket megszórom a maradék sajttal. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 45 perci sütöm, majd jéghideg joghurttal forrón, vagy langyosan tálalom.

2 megjegyzés:

Fűszeres Eszter írta...

Zsuzsi, ez nagyon az én számíze szerint készült, jó kis recept!

Zsuzsi írta...

Hát igen, látom én, hogy te sem veted meg ezt az ízvilágot :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails