2008. június 28., szombat

Ribizlis-málnás kehely


Ebédre dorozsmai molnárpontyot csináltam, ismét Magdi kolléganőm jóvoltából, ami igen finomra sikeredett. Mivel a főétel tartalmas volt, úgy gondoltam, hogy délutánra azért kellene egy kis desszert, de nem sütemény, hanem valamilyen gyümölcsös hab, vagy pohárkrém.
A zöldségesnél a ribizli, meg a málna csak úgy kellette magát, ezért eleve ezek felhasználásán törtem a fejem, míg végül megszületett ez a zselés-habos réteges desszert.
Előnye, hogy gyorsan elkészül, nagyon dekoratív, és nem utolsó sorban inkább pikánsan savanykás, semmint édes, direkt jól esik ebben a nagy kánikulában.
Nekem ebből a mennyiségből három nagy kehelyre futotta.


Recept

Egy kis doboz málna (kb.10-15 dkg)
25 dkg ribizli
25 dkg mascarpone
2 dl tejszín
egy citrom reszelt héja
6 evőkanál cukor
2 zacskó piros tortazselé-por
késhegynyi fahéj

Először a gyümölcszselét készítem el. Ehhez a zseléport négy evőkanál cukorral elkeverem és kevergetés közben felöntöm 6 dl vízzel, de még jobb, ha valamilyen - adott esetben piros – gyümölcslét használunk. Ezt a keveréket kevergetve felforralom és a forrástól számítva 1 percig főzöm. A megtisztított gyümölcsöt tálba teszem, ráöntöm a keveréket, belereszelem fél citrom héját és kb. 8 percig hűlni hagyom, közben néha megkeverem.
A tejszínt habbá verem, beleforgatom a 2 evőkanál cukrot, a szobahőmérsékletű mascarponét, ízesítem fahéjjal és a maradék citromhéjjal.
Ha a két alkotóelem kész, kezdődhet a rétegezés. A kelyhek aljára a gyümölcszseléből teszek 3-4 evőkanálnyit, rá ugyanannyi krémet, megint zselét, majd addig folytatom, amíg a hozzávalókból tart. A tetejére zselé került. A desszertet letakarva jól behűtöm, és 4-5 óra múlva kínálom.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails