2008. június 24., kedd

(Nem)finom főzelék ?!


Érdekes módon terhesen olyan ételeket is megkívánok, amelyekre korábban nem vetemedtem volna. Na nem tejszínhabos kovászos uborkára meg effélékre kell gondolni, hanem teljesen egyszerű, mezei dolgokra, mint például a finomfőzelék. Ezek szerint változik az ízlés, nem csak hét évente, ahogy a közhiedelem tartja, hanem babavárás idején is.
Ezt korábban kifejezetten utáltam, biztos a menzai rossz élmények miatt, de most a zöldborsó és a karotta szezonjában megfőztem és jól esett.
Ugyanúgy készítem, mint a zöldborsófőzeléket: vajon párolva, staubolva, tejjel és sok petrezselyemmel.
Tükörtojással kiegészítve könnyű ebéd vagy vacsora.

Recept

50 dkg zöldborsó tisztán mérve
2-3 karotta
egy nagy csokor petrezselyem
5 dkg vaj
liszt
tej
csipet cukor, só

Addig küzdök a zöldborsó tisztításával, amíg szert teszek 50 dekányi borsószemre. A répákat megpucolom, kisebb kockákra vágom. Lábosban felolvasztom a vajat, rádobom a zsenge répát és borsót, fedő alatt kevés sóval és cukorral puhára párolom, ha kell, kevés vizet is öntök alá. Ezután fedő nélkül elpárologtatom a levét, megszórom egy-két evőkanál liszttel, jól elkeverem. Felöntöm kb. fél liter tejjel és addig főzöm, amíg a leve besűrűsödik. A végén még ízesítem, ha szükséges, rászórom a felaprított petrezselymet és tükörtojással tálalom.

4 megjegyzés:

starfi írta...

éljen a finomfőzelék!:D én szeretem, akárki akármit mond, még a menzásat is. (ne, ne bántsatok!) :)))

Zsuzsi írta...

Én eddig nem nagyon ismertem senkit, aki szereti, majd most:-)

Cukroskata írta...

Gyerekkoromban kifejezetten sértőnek tartottam, hogy finomnak nevezik :-)

BeckZsu írta...

Én is szeretem (már), főleg ahogy én csinálom, vagyis ugyanúgy, mint te :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails