2008. április 11., péntek

Krumplis medvehagyma-krémleves


Már tegnap is jeleztem, hogy a maradék medvehagymából krémlevest fogok főzni, hát ez ma meg is történt. Gondolkodtam a metóduson, és arra jutottam, nem szeretném liszttel sűríteni, ezért azt találtam ki, hogy a medvehagymát két kisebb szem krumplival együtt főzöm meg, majd leturmixolom és ez a pép fogja a sűrítőanyagot szolgáltatni. Így is lett, a leves nagyon krémes, selymes állagot vett fel a krumplitól.

Lehet bele pirított zsemlekockát esetleg főtt tojást adni betétként, vagy mellé sajtos pirítóst, én azonban egy kanál tejföllel dúsítva ettem.

Ezzel elfogyott a medvehagyma készlet, szerintem idén már nem jutok hozzá, de várom a következő szezont, hogy több formában próbálhassam ki.

Recept

2-3 marék medvehagyma
2 kisebb krumpli
1.2 liter húsleves
1.5 dl tejszín
egy gerezd fokhagyma
2 evőkanál fehérbor
szerecsendió
só, bors
vaj

Diónyi vajat hevítek, rádobom az egészben hagyott medvehagyma-leveleket, a felkockázott krumplit és pár percig kevergetem. Ekkor felöntöm a húslevessel, beleteszem a felaprított fokhagymagerezdet, majd addig főzöm, amíg a krumpli megpuhul. Kiszedem szűrőkanállal a zöldségeket és pépesre turmixolom, majd a masszát visszaöntöm a lébe. Ízesítem sóval, borssal, borral, szerecsendióval, hozzáadom a tejszínt és pár perc alatt összeforralom. Igazi tavaszi leves.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails