2008. április 20., vasárnap

Almás túrótorta


Lassan teljesen átköltözünk az új házba, így egyre otthonosabb minden, a konyhát is beleértve.

Igyekszem sokat használni az új sütőmet, minél előbb tapasztalom ki, annál jobb. Ennek jegyében tegnap süteményt is sütöttem.

Almás túrótortát készítettem, ami nagyon finomnak bizonyult, nem gondoltam volna, hogy ilyen jól passzol egymáshoz a túró és az alma.
Az ötletet az adta, hogy mindkét hozzávalóból kevesebb volt itthon, semhogy önállóan fel lehessen használni, ezért született ez a különös házasság.

A sütemény alapreceptje Korpádi Péter-Patyi Árpád A nemzetközi konyha remekei című könyvéből származik, de a mennyiségeket és pár hozzávalót átvariáltam.

Recept

4 alma
35 dkg túró (most ebből 25 dkg ricotta)
5 dkg darált mandula
5 dkg kekszmorzsa
3 tojás
reszelt citromhéj
4-5 evőkanál porcukor
1 evőkanál vaníliáscukor
őrölt fahéj

a tésztához
20 dkg liszt
10 dkg vaj
5 dkg cukor
1 sütőpor
2 tojássárga

A tésztához valókat összegyúrom, ujjnyi vastagra nyújtom, kibélelek vele egy kapcsos tortaformát és 6-7 perc alatt közepes lángon elősütöm.
Közben az almát héjastul lereszelem, kb. 2 evőkanál porcukorral és fahéjjal megpárolom (kb. 5 perc). Ha túl sok levet enged, leöntök belőle és hozzákeverem a mandulát és a kekszmorzsát.

Az áttört túrót a cukorral, vaníliáscukorral, tojássárgákkal, citromhéjjal kikeverem, majd hozzáadom a tojásfehérjéből vert kemény habot.
Az elősütött tésztalapra rákenem az almás tölteléket, majd elterítem rajta a túrókrémet. Kb. 180 fokon 50 perc alatt készre sütöm.

2 megjegyzés:

Gourmandula írta...

óóó, pont ma gondoltam rá, hogy miért nem látok soha túrós/gyümölcsös tortát, és lelki szemeim előtt pont a te műved lebegett, csak meggyel. No tehát mégis létezik! Király, felbátorítottál! :)

Zsuzsi írta...

Nagyon finom lett almával, szerintem a meggy telitalálat lesz, de körtével is ki fogom próbálni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails