2008. március 23., vasárnap

VKF XIV- Vadas marhatokány


A magam részéről rajongok minden pikáns, savanykás ételért, így a vadasért is. Általában azonban nincs annyi időm, hogy hagyományosan, a húst előre bepácolva készítsem el, no meg nem is mindig tudom napokkal előbbre, hogy mi is lesz a menü.

A fenti probléma áthidalására vagy tokány jellegűen készítem el, vagy ugyan szeletben hagyom a húst, de elősütés után ugyanazt a metódust használom, mint a tokánynál. A benne főtt zöldségeket nem töröm össze, szerintem felesleges. Körete zsemlegombóc vagy knédli kellene legyen, de Attila kérésére tésztával ettük.

Noha az étel – szerintem – az osztrák polgári konyha közvetítésével került kishazánkba, számomra a jó értelemben vett magyaros házikoszt kihagyhatatlan darabja, éppen ezért
gondoltam, hogy ezzel a recepttel indulok a Maci által kiírt XIV. VKF-en.

Recept (2-3 főre)

60 dkg marhahús (fartő vagy stefánia)
2 nagyobb sárgarépa
2 fehérrépa
egy közepes fej hagyma
kakukkfű
2 kisebb babérlevél
4-5 szem borókabogyó
egy ágacska rozmaring
csapott evőkanál cukor
olaj
só, bors
mustár
reszelt citromhéj
friss citromlé
1.5-2 dl száraz fehérbor
2 dl tejföl

A hús vékonyabb csíkokra vágom, a megtisztított répákat is igyekszem valamilyen hasonló alakzatra darabolni. A hagymát felaprítom. Az olajon a cukrot karamellizálom, beledobom a hagymát és üvegesre párolom. Hozzáadom a zöldségeket és pár percig kevergetve sütöm. Ezután a húscsíkokat is beleteszem, és fehéredésig erős lángon párolom-pirítom. Ekkor hozzáadom a babérleveleket, borókát, rozmaringot, kakukkfüvet, sózom, borsozom, aláöntöm a bort és fedő alatt addig főzöm, amíg a hús meg nem puhul. Ha a levét elfőné, kevés vízzel/borral pótolom. Ha ez megtörtént, a levét kissé elforralom. Ízesítem mustárral, reszelt citromhéjjal és pár csepp citromlével, a levébe keverem a tejfölt és kis lángon pár perc alatt összerotyogtatom. Zsemlegombóccal, knédlivel vagy főtt tésztával tálalom.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Nekem is nagy kedvencem a vadas, pedig gyerekkoromban utáltam a mártását. Ma ez lesz az ünnepi ebéd! Köszi a nevezést, és csak ne fogd magad vissza, jöhet a többi is!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails