2008. március 9., vasárnap

Chili


A házunkkal kapcsolatos munkálatok kezdenek finisbe érni. Szombaton burkoltuk le a konyhát, ma meg elmentünk, és kinéztük végre a konyhabútort, persze délután a tervezőprogrammal meg is terveztük. Természetesen számomra ez a legjobb rész, alig várom, hogy birtokba vehessem leendő birodalmamat.

Szombatra természetesen férfiaknak főztem, így nehezebb étel került az asztalra, ez pedig Attila kívánságára chilis bab készült. Noha mindketten szeretjük, mégis ritkán készítem.

Egyvalamire ezzel az étellel kapcsolatban (is) háklis vagyok: nem szeretek konzerv-babot használni, inkább szenvedek a szárítottal, de most jó minőséget kaptam, hamar meg is puhult.
Nem szoktam bele kukoricát tenni, szerintem nem ez a lényeg.

Recept

80 dkg-1 kg darált marhahús (most sovány sertéshús)
50 dkg száraz vörösbab
2 közepes fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
2 db 400 grammos hámozottparadicsom-konzerv
2 kisebb babérlevél
kakukkfű
késhegynyi fahéj
egy mokkáskanál római kömény
2-3 méregerős piros chili
olaj
a tálaláshoz tejföl és reszelt sajt


A babot a készítést megelőző este beáztatom, a főzés napján leöntöm a levét, megmosom, hideg vízben puhulásig főzöm. A levében hagyom. A hagymát felaprítom, kevés olajon megfonnyasztom. Rádobom a darált húst, fehéredésig pirítom, ekkor hozzáadom a felaprított fokhagymát, chilit és a fűszereket, jól összekeverem, majd a húshoz adom a hámozott paradicsomot. Beleteszem a babot és annyi babfőzőlevet, hogy se túl sűrű, se túl híg ne legyen, majd a legkisebb lángon kb. 1-1,5 óra alatt sűrű raguvá főzöm.
Tálaláskor tejfölt, reszelt sajtot és jó friss kenyeret adok mellé.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Ez gusztán hangzik : )

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails