2008. január 14., hétfő

Krumplis-gombás sajtoslepény


Aki olvasta korábbi bejegyzéseimet, megbizonyosodhatott arról, hogy vendégváráshoz általában mindig készítek valamilyen sós lepényt.
Ez újév első napján is így történt, amikor anyukámék jöttek látogatóba. A friss leveles tészta bent várta a sorát a hűtőben, de a töltelékre nem igazán volt ötletem, ráadásul csak mindenféle maradékok és persze lencse meg malacsült volt itthon.
Végül számot vetettem, és úgy döntöttem, hogy a rendelkezésemre álló 4-5 fej gombából, két megmaradt főtt krumpliból és maradék sajtokból fogok lepénybevalót gyártani.
A végeredmény nagyon ízletesnek bizonyult, én nem is gondoltam, hogy ez a gombás-krumplis keverék ilyen harmonikus ízeket teremt. Persze, ebben közrejátszott a felhasznált kecskesajt íze is.

Recept

1 tekercs friss leveles tészta (Tante Fanny)
4-5 fej gomba
fél fej lilahagyma
2 szem közepes főtt krumpli
rozmaring
2 tojás
0.5 dl tejszín (ennyi volt itthon)
2 dl tejföl
5 dkg kecskesajt
10 dkg reszelt sajt (most emmentáli volt)
2-3 dkg reszelt parmezán

A lepény töltelékét készítem el, mert langyosan kell a tésztára tenni. Minimális mennyiségű olajon vagy vajon megpárolom a hagymát, rádobom a gombát, őrölt borssal és rozmaringgal fűszerezem, sózom, hozzáadom a kis kockákra vágott főtt krumplit és az egészet pár perc pirítással zsírjára sütöm. Félreteszem, hogy kicsit kihűljön.
A tojásokat kissé felverve elkeverem a tejföllel és a tejszínnel, kevés sóval és borssal ízesítem, hozzáadom a reszelt sajtokat.
A leveles tésztával kibélelek egy piteformát – ez nálam jénaifedő -, a tésztán elosztom a gombás-krumplis keveréket és ráöntöm a tojásos-sajtos masszát. Előmelegített sütőben közepes lángon kb. 35 percig sütöm, ezalatt a töltelék kissé megszilárdul és a sajt aranybarnára sül a tetején.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails