2008. január 13., vasárnap

Gyors desszert - Palacsintapite


Egyik este Attila közölte: „ Úgy ennék valami desszertet.” Majd érkezett a kérdés: „Nem sütsz palacsintát?” . A válasz egyértelmű nem lett. Előállt viszont egy számomra sokkal kedvezőbb mentőötlettel is: „Csináljunk palacsintapitét, majd én kikeverem a tésztát, te meg megsütöd. „

Mivel igen nagy édességmániás vagyok, erre a kompromisszumos ajánlatra már nem tudtam nemet mondani.

Egyébként ez a világ legegyszerűbben elkészíthető desszertje, melyet jó pár évvel ezelőtt a Palacsinták könyve című szakácskönyvből (Ifjúsági Lap-és Könyvkiadó 1986.) lestem.

Az egész gyakorlatilag nem áll másból, mint hogy keverünk egy palacsintatésztát, amit kiolajozott/vajazott tepsiben, forró sütőben sütünk meg. Ehhez nem kell semmilyen felkészültség, ötéves gyerek megcsinálja – persze a sütő meggyújtásához azért neki kell némi asszisztencia.

Mi annyiban változtattunk az eredetin, hogy a tésztát mazsolával és egy citrom reszelt héjával dúsítjuk.

Betoppanó vendégek részére és örömére gyakorlatilag a semmiből fél óra alatt elővarázsolható.

Recept

25 dkg finomliszt
6 dl tej
4 tojás
3 evőkanál házi vaníliás cukor
2 evőkanál porcukor
csipet só
egy citrom reszelt héja
egy marék aranymazsola
olaj
lekvár tetszés szerinti mennyiségben és ízben
porcukor (elhagyható)

A lisztből, tejből, tojásból, vaníliás és porcukorból csipet sóval palacsintatésztát kever a ház ura, ezt a citromhéjjal és a mazsolával ízesíti. A masszát az általam kiolajozott tepsibe önti, amit én előmelegített 200 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsütök. Téglalap alakú szeletekre vágom és lekvárral (jelen esetben anyukám extragyors darabos szilvalekvárjával), és/vagy porcukorral meghintve megesszük.

Volt már rá példa, hogy idénygyümölcsökkel kirakva sütöttem meg, úgy sem megvetendő falat…

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails