2008. január 28., hétfő

Citrusos saláta


Mint már írtam tegnap, a pácolt szűzérméhez Nigella egyik receptje alapján készítettem a salátát.

Ez a recept is az Egész évben nyári ízek (Forever Summer, 134. oldal) című könyvéből származik, amit egyébként nagyon kedvelek. Ő hideg marhasülthöz tálalja, de szerintem a pácolt sertéshez is igen jól passzol.

Az eredetiben felhasznált citrusféle a citrom, de én emellé még grapefruitot is használtam és egy csipet cukorral ellensúlyoztam a savasságát, főként Attila kedvéért. Ezen felül úgy döntöttem, hogy egy avokádót is belekockázok a salátába, ami tovább lágyította az ízeket.
Igazi kánikulában felüdülés lehet, kellemesen savanykás, hűsítő körítés annak ellenére, hogy a chili kissé tüzessé teszi.

A képen gyakorlatilag a tegnapi ebédem látható teljes valójában: felcsíkozottt pácolt szűz, saláta, joghurttal kikevert tahini és pita. Annyira ízlett, hogy alig várom, hogy megismételhessem. Remélem minél előbb eljön a nyár – de legalább a tavasz - , hogy minden nap hasonlóan színes és ízes fogások kerüljenek az asztalra, bár így télen egy hasonlóan színes összeállítás nagyot dob az ember hangulatán…

Recept

Személyenként két marék vegyes salátalevél (jégsaláta, endívia, frisée, radicchio)
Egy érett avokádó
Egy piros chili
Egy citrom
Egy pink grapefruit
Egy nagy csokor petrezselyem
Só, csipet cukor

A citromról és a gapefruitról teljesen levágom a héját, és a keserű fehér részt. A gyümölcshúst felkockázom, tálba teszem, ráöntöm a felfogott levet is. Sózom, egy csipet cukorral szelidítem az ízét, hozzáadom a felkarikázott chilit és a nem túl apróra vágott petrezselymet. Az avokádót meghámozom, magját kiveszem, felkockázom és a gyümölcshöz keverem. Ezt a salsa-szerű keveréket tálalásig behűtöm. Tálalás előtt a tányérokra két marék salátalevelet halmozok és rákanalazom a gyümölcsös keveréket. Mivel a pácolt szűzérmével tálaltam, a salátát meghitettem egy-két kanál páclével is, amiben a húst érleltem.

Fehér húsokhoz, halakhoz pikáns kísérő, de keverhetünk bele főtt garnélát, vagy tenger gyümölcseit is, és önálló ételként fogyaszthatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails