2007. december 19., szerda

Kötelező táncok II. - Mandulás habcsók, alias amaretti


A második aprósütemény a híres olasz mandulás süti, az amaretti lett. Hogy miért, az nagyon egyszerű: előrelátó háziasszony rögtön keres receptet tojásfehérje felhasználására, ha olyasmit süt, amibe csak tojássárgája kell.
A receptet a decemberi TVPaprika Magazinból vettem, de nem tettem bele mandulaaromát, mert feleslegesnek tartom.
Az amaretti talán hitelesebb verzióját megtaláltam a
Locatelli-könyvben is. Ő a mandula egy részét pirított mogyoróval, másik részét sárgabarack- maggal helyettesíti, a szín és a kesernyés ízhatás elérése végett, nálam azonban csak tisztán mandulával készült. További recept megtalálható Mammánál is.

Locatelli szerint lényeges, hogy a tepsire kinyomott habcsókokat hagyjuk állni sütés előtt, hogy egy kicsit megszáradhassanak. Nála 12 órát állnak, nálam ez csak 3 óra volt, de szerintem a száradáshoz ennyi idő elegendő.
Séfünk szerint van egy trükk, amivel a rusztikus, borzas felület elérhető: közvetlenül sütés előtt a már megszáradt sütiket az ujjunk begyével csippentsük meg, feltörve a kissé megszáradt kérget. Nos, én is így jártam el.

Nálam a legnagyobb rizikó a sütögetésben maga a sütő – gázsütő –, amelynek fokozatait nem igazán lehet megtapasztalni, úgyhogy az első tepsi süti alja kissé megbarnult, de hála Istennek meg azért nem égett.

Recept

20 dkg cukor
20 dkg hámozott, őrölt mandula
2 tojásfehérje
csipet só


A tojásfehérjét a sóval elkezdem habbá verni, amikor már kezd keményedni, hozzáadom a cukrot és azzal együtt kemény habbá verem. Finoman belekeverem a mandulát, majd következik a formázás. Ügyes kezűek habzsákból nyomják ki a tésztát sütőpapírral bélelt tepsire. Aki olyan, mint én, az pedig kiskanállal szaggasson kis halmokat a masszából. Ezután hagyom állni a már megformázott tésztát, amíg kissé megszárad a teteje, sütés előtt a már fent leírt módszerrel megcsipkedem a sütik tetejét és előmelegített 180 fokos sütőben 12-15 perc alatt megsütöm.
Frissen ropogós, de mint a legtöbb sütemény, pár napi állás után visszagyengül ez is.

1 megjegyzés:

Turák Kinga írta...

Ízbolygónál is találtam receptet, ott 5 órát ír a száradásra. Ha most bekeverem, és állni hagyom, akkor vhogy éjfélkor már nincs kedvem megsütni. De hogy írod, h Locatelli azt mondja, h 12 óra, akkor akár egész éjszaka is pihizhet kedvére :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails