2007. november 29., csütörtök

Töltött tészta csirkés-brokkolis mártással


Van az úgy, hogy a leggyakorlottabb konyhatündérek is ráfanyalodnak olyan félkész alapanyagra, amelyet csak be kell dobni a bevásárlókocsiba és egy mártás vagy ragu elkészítésével gyorsan előállítható az ebéd vagy vacsora. Én ehhez általában akkor folyamodom, amikor kedvesemnek olyan ételt főzök, amit én nem kedvelek, így történt ez most is.

Vasárnapi ebédem alapja az újonnan megnyílt szentendrei Plusból származik. Be kellett szereznem valami kedvemre valót, az oldalas helyett, de úgy érzem, sikerült.
Da Marco nevezetű sajtos-spenótos cappelletti tésztát vettem, ami friss töltött tészta, kb. két perces főzési idővel. Ezekből a kész tésztákból húsosat soha nem veszek, a sajtos tölteléket részesítem előnyben (bár ebben is lehet minden, de azért a romlott húsnál mindenképpen kevésbé veszélyes). Pénteken gyönyörű friss brokkolit kaptam, szombatról maradt egy kis
csirke, így adott volt, hogy milyen mártást készítek a tésztához

Recept

40 dkg friss cappelletti (tortellini, ravioli is lehet)
1 kisebb fej brokkoli
15 dkg sült csirkemell
1,5-2 deci tejszín
5 dkg vaj
szerecsendió
frissen őrölt tarkabors


A vajat egy lábosban megolvasztom, beledobom a kis rózsákra szedett brokkolit, pár percig kevergetve sütöm. Hozzáadom az apró kockákra vágott sült csirkét, felöntöm a tejszínnel, sóval, borssal, szerecsendióval ízesítem. Hagyom, hogy a tejszín kicsit besűrűsödjön. Közben kifőzöm a tésztát, leszűröm, belekeverem a mártásba és pár perc alatt összemelegítem. Reszelt parmezánnal tálalom.
Akkor a legjobb, ha a brokkoli még roppanós, nem fő szét.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails