2007. november 20., kedd

Szórós túrós


A gasztroblogokat olvasgatva láttam, hogy sokaknál kiinduló pont Horváth Ilona szakácskönyve. Nálunk ez másként alakult, mert anyukám nem szerette igazán, így F.Nagy Angélán és az Ínyesmesteren szocializálódtam, ronggyá olvasva mindkettőt. A következő recept F.Nagy Angéla A család szakácskönyve című művéből származik, amit azért szeretek, mert könnyen érthető és elkészíthető ételeket tartalmaz, minden kategóriában.

A szórós túrós ideális első próbálkozás olyanoknak, akik nem igazán főzőcskéznek, és nincs olyan eszköz-és gépparkjuk, mint a gyakorlottabbaknak, ugyanis a két szép kezecskénket használva elkészíthető és gyakorlatilag elronthatatlan. Arra kell csak figyelni, hogy a tepsit tényleg vastagon vajazzuk ki, nehogy leégjen a sütemény.

A végeredmény olyan, mint egy jóféle túrós pite, de nem száraz, és nem sok benne a tésztás rész. Állaga engem a rizsfelfújtra emlékeztetett, legjobb benne a kicsit sültebb kéreg.

Recept

10 dkg vaj
25 dkg rétesliszt
15 dkg porcukor
1 csomag sütőpor
50 dkg túró
egy citrom reszelt héja
5 dkg mazsola
2 dl tej
2 tojás

A vaj felével kikenek egy tepsit. A por alakú hozzávalókat egy tálban összekeverem és a felét rászórom a vajra. A vilával kissé áttört túrót egyenletesen rászórom, meghintem a mazsolával és a reszelt citromhéjjal, majd a maradék lisztkeveréket rászórom. A tejet és a két egész tojást elkeverem, és ráöntöm a tepsi tartalmára úgy, hogy mindenütt érje. A tetejére morzsolom a maradék vajat és forró sütőben kb. fél óra alatt megsütöm .A teteje legyen aranybarna. Aki szereti, tálalásnál megszórhatja porcukorral, én ezt nem kultiválom.

4 megjegyzés:

Gabojsza írta...

Én ezt "lusta asszony rétese" néven ismerem és naaaagyon finom:-)

Névtelen írta...

az ínyesmester nálunk is darabokban, de még funkcionál :)

Zsu írta...

Én Bólyi túrosnak ismerem, de a recept ugyanaz. Egyszerű és finom!!

Zsuzsi írta...

Zsu, most is ezt ettem, a túróra meggyet szórtam és úgy fejeztem be.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails