2007. november 25., vasárnap

Női szakasz II. - Pácolt csirkemell



Ez a sült csirkemell is a szombati ebéd részét képezte, és anyukámnak nagyon ízlett, pedig nem egy csirkerajongó.

Érdemes faszenes grillen elkészíteni, mert jót tesz neki a füstös íz, de így télvíz idején nekem a grillserpenyővel kellett beérnem.

Igazság szerint a szójaszósz felhasználása nem volt tervbe véve, de nem voltam elégedett a hús külcsínével, ezért löttyintettem rá egy keveset. Nem bántam meg, mert az ízét is mélyebbé tette.

Recept

Két filézett csirkemell vékony szeletekre vágva
2 gerezd fokhagyma felaprítva
1 piros chili apróra vágva
egy kiskanál római kömény (egész)
fél citrom leve
kakukkfű
olívaolaj
só, szójaszósz

A csirkemellet lapjában vékony szeletre vágtam. A só és a szójaszósz kivételével a hozzávalókból pácot készítettem, ebbe beleforgattam a húsdarabokat és egy-két óráig hagytam érlelődni. Ha az érlelést hűtőben végzem, sütés előtt legalább fél órával előbb kiveszem a húst, hogy ne legyen hideg.
A grillserpenyőt zsiradék nélkül felmelegítettem, belefektettem a hússzeleteket, és majdnem puhulásig sütöttem, közben megforgatva, mindkét oldalát finoman sózva. Annyi levet engedett, hogy le is öntöttem belőle, mert nem akartam, hogy párolódjon. Amikor már majdnem puha volt, minden húsdarabra csepegtettem egy kevés sötét szójaszószt, amitől gyönyörű mélybarna csillogós árnyalatot kapott.
Salátával és kenyérlepény-pizzával tálaltam, de cafatokra tépkedve valamilyen fűszeres mártással, vagy tahinával, joghurttal és persze zöldségekkel pitába is tölthető, vagy tortillába tekerhető. Maradt még belőle, ami akár salátába keverve, akár valamilyen tésztához mártás alapanyagaként felhasználható.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails