2007. november 24., szombat

Női szakasz I.


Anyukám látogatott el ma hozzánk. Mivel nem akartam az egész délelőttöt a konyhában tölteni, úgy gondoltam, hogy többféle falatkából állítom össze az ebédet, ezzel nem is vallottam szégyent, mint utólag kiderült. Vendégvárásnál jó a többféle falatkából készített menü, mert mindenki megkóstolhat mindenből egy keveset, és általában mindenki szereti a változatosságot.

A receptek fele Nigellától származik, a másik két ételt saját ötleteim alapján alkottam meg.

Ez a színes összeállítás jó öletnek bizonyult, mert nagyon sokféle íz, illat és szín keveredett egymással, mindenki megkóstolhatott mindent és hamar jól is laktunk, annak ellenére, hogy önmagában egyik fogás sem nevezhető nehéznek.

A képen minden étel egyszerre látszik, de a recepteket nem egy postban közlöm, mert túl hosszú lenne, másrészt annyi időm nincs, hogy egyszerre írjam meg mind a négy fogást.

Először lássuk a két Nigella-féle receptet.

Hallumi Chilivel

25 dkg Hallumi sajt
2 piros thai chili
1 gerezd fokhagyma
fél citrom leve
3-4 evőkanál olívaolaj

A chilit és fokhagymát apróra vágom, belekeverem az olajba, majd hagyom, hogy összeérjenek az ízek. A sajtot – ez Hajdúsági termék volt, jó lett volna helyette az eredeti görög vagy ciprusi, mert azzal rendesen megsült volna – teflonserpenyőben mindkét oldalán megsütöttem, kiszedtem egy tálba és ráöntöttem a fűszeres olajat, ráfacsartam a citromlét. Szobahőmérsékleten hagytam állni egy fél órát, utána tálaltam. Szerintem gomolyával, vagy kemény juhsajttal (Awassi) is el lehetne készíteni.

Ez a magyar hallumi szerintem nem alkalmas a recept elkészítésére, mert össze-vissza folyik, de még melegen lapátkanállal megigazgattam, hogy legyen valami formája. Viszont nagyon finom lett.


Kenyérlepény-pizzák

Személyenként egy pita
Kb. két evőkanál olívaolaj
Pár levél rozmaring és bazsalikom
Hat darab koktélparadicsom


A koktélparadicsomoknak kinyomtam a levét-magját és felnegyedeltem őket. A pitákat tepsibe fektettem, megkentem olívaolajjal, megszórtam a fűszernövényekkel, kiraktam paradicsommal és előmelegített, nem túl forró sütőben kb. 15 percig melegítettem-sütöttem őket.

Az ebédhez készült még egy vegyes olaszos saláta, meg pácolt sült csirkemell , ezekről többet majd a következő bejegyzéseimben olvashattok.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails