2007. október 24., szerda

Sertésflekken mustáros-hagymás babsalátával


Ma – dacára a szörnyűséges időjárásnak – folytatódott az építkezés, ráadásul holnap jönnek cserepezni is, úgyhogy megint jelentős az előrelépés, ha ez megvan, jöhet a szigetelés és a belső munka.
Ha a fiúk dolgoznak, általában kalóriadúsabb ételt készítek, mert egész nap fent lenni a tetőn ebben a nyirkos, hideg időben nem egy leányálom.

Tarját vettem, mert flekkent akartam készíteni, a körete hosszas tipródás után végül babsaláta lett.
A húst ugyan bepácoltam, de ez idő hiányában csak pár órás érlelést jelentett.
A flekkent grillserpenyőben sütöm, ha nem jó az idő, egy-két csepp olaj hozzáadásával.
Nagyon szeretem ezt az edényt, tavaly nyáron vettem a Plusban és elég sokat használom, húsok és zöldségek sütésére is.

Babsalátát gyakran készített anyukám, amikor még otthon laktam, én valahogy mindig megfeledkezem róla, pedig grillen sült húsokhoz, natúrszelethez, minden szárazabb húsételhez nagyon jó. De legjobb rántott pecsenyeliba- vagy kacsamájjal.

Recept


A flekkenhez

6 szelet sertéstarja
2 evőkanál angol mustár
1 evőkanál darált paprika (Erős Pista vagy házi)
rozmaringlevelek
köménymag
3-4 gerezd fokhagyma
só, frissen őrölt bors
olaj

A salátához

50 dkg nagyobb szemű szárazbab vagy fejtett bab (nálam ez utóbbi fagyasztva)
1-2 babérlevél
szemes feketebors
2 gerezd fokhagyma
1 fej hagyma (jó lett volna lilahagyma, de nem volt itthon)
pár rozmaringlevél
2 ek mustár
só, bors
1-2 evőkanál olívaolaj

A hússzeletek széleit bevagdosom, a felületükön is ejtek néhány vágást (mint pl kacsasütésnél a kacsamell bőrén) vigyázva, hogy ne vágjam át a húst teljesen. Erre - szerintem – azért van szükség, hogy a tarja zsírerecskéi a zsírtartalmukat kiengedve ropogósra süljenek. Ha ez megvan, kiklopfolom a szeleteket. Ezt más húsfélénél általában nem szoktam, de a tarját csak vékonyan szeretem, úgy jobban megsül. A fűszerféleségekből és az olajból krémet keverek, a húst besózom, majd ezzel a fűszerkrémmel bedörzsölöm. Optimális esetben legalább egy napig érlelem hűtőben és faszenes grillen ropogósra sütöm. (Most gázon, grillserpenyőben)

A babot babérleveles, szemes borssal, rozmaringgal, fokhagymával ízesített vízben megfőzöm, a főzőlevet nem öntöm ki egyenlőre.
A babot még melegen salátástálba teszem, adok hozzá két kanál mustárt, a felaprított vöröshagymát, sózom, borsozom, és a főzőléből adok hozzá annyit, amilyen híg „salátalevet” szeretnék. (Jelen esetben sűrűre hagytam.) Behűtöm pár órára, hogy összeérjen. Tálalásnál olívaolajjal megcsepegtetem.

A flekkent a babsalátával ettük, én még padlizsánsalátát is ettem mellé, mert maradt egy kevés (így pár naposan a legjobb, mert teljesen átjárja a fokhagymás bazsalikomos pác-persze a sajtot és a paradicsomot már korábban kiettük).

Kedvesem kicsit fanyalgott a saláta hallatán, de aztán konstatálta, hogy "kicsit olyan, mint a babfőzelék" és boldogan belapátolta.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails