2007. október 22., hétfő

Mozzarellás padlizsánsaláta



Az előző héten nem éppen kímélő ételeket főztem, ma talán ezért is vágytam már valami könnyedebbre.
Volt egy megaméretű padlizsánom, mozzarella és paradicsom a hűtőben, úgyhogy ezekből hoztam össze a salátát.

A padlizsán az egyik kedvenc zöldségfélém, imádom töltve, muszakának, salátának vagy egyszerűen natúr kisütve, grillezve is. Mivel nagyszüleim apai ágon erdélyiek, a padlizsánkrém is gyakori nálunk, ennek készítésén a család anyai és apai ága rendszeresen össze is veszett, a vita tárgya az volt, kell-e bele fokhagyma. Ennek kimenetelét és a receptet majd később meg is fogom írni.

Visszatérve a padlizsánhoz, az a jó, ha kisebb, fényesen csillogó példányokat veszünk, most én csak ezt az óriást találtam, mert a kisebbek ráncosak, fonnyadtak voltak.

A padlizsán előkészítésében is két pártra oszlanak a fakanálforgatók: van aki szerint nem kell besózni felhasználás előtt, mások viszont besózzák. Én ez utóbbiak közé tartozom, mert jártam már úgy, hogy a szép, magnélküli kisméretű padlizsánból készített étel ehetetlenül keserű lett. Jobb a békesség!

Recept

2 kisebb padlizsán (nálam most egy hatalmas)
3 kisebb paradicsom
1 golyóbis mozzarella
3 gerezd fokhagyma
olivaolaj
balzsamecet
pár levél rozmaring
pár levél bazsalikom
2 szardellafilé
tetszés szerint olajbogyó

A padlizsánt félujjnyi vastag karikákra vágom, besózom, 15-20 percre féreteszem. Ezalatt barnás levet enged, amit leöntök róla, kicsit le is öblítem, lecsepegtetem. Serpenyőben olajat forrósítok, 2-3 adagban kisütöm a padlizsánszeleteket, a felesleges olajat lecsepegtetem. Lapos tálba beleterítem a padlizsánt, meghintem felaprított fokhagymával, beleszórom a tálba a kisebb darabokra vágott paradicsomot és mozzarellát. Az olivaolajból, balzsamecetből salátaöntetet keverek, hozzáadom az apróra vágott szardellát, a zöldfűszereket. Megkóstolom, ha kell, kicsit sózom, - most facsartam bele egy kis citromlevet is- és ráöntöm a padlizsánra. Tetejére lehet dobálni pár szem olajbogyót, nem rontja el.

Egy -két órára hűtőbe teszem, hogy összeérjenek az ízek. Fontos, hogy ne úgy tálaljuk, hogy a hűtőből adjuk az asztalra, mert az íze sem érvényesül és az olívaolaj is megdermed.
Friss kenyérrel szoktam enni, kimártogatva a fűszeres olajos levet.

Nyáron grillezéskor jó kiegészítője a húsoknak, anyukám imádja.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails