2007. október 28., vasárnap

A háziasszony kálváriája: csülök pékné módra


A mai nap jól kezdődött: mi a korán kelők fél tízkor keltünk. Ilyenkor már ébredésnél tiszta ideg szoktam lenni, mert mindig úgy érzem, elment a napom. Ez meghatározta a további események menetét is.

Tegnap vettem két szép csontozott csülköt, ebből adódóan eleve elrendeltetett, hogy csülök lesz pékné módra. Ekkor még nem sejtettem, milyen kínlódásnak nézek elébe. (Hozzá kell tennem, hogy így még nem jártam ezzel az étellel.)

A csülök az istennek nem akart megpirulni, ropogósra sülni, utána az egész tűzhelyt -biztos büntetésből-véletlenül leöntöttem kb. egy liter húslevessel, úszott is a konyha, de 15 perc alatt sikerült rendet tennem. Utána a krumpli sem akart megsülni rendesen. Már a csülöknél felment az agyvizem, de végül kedvesem mentőötletét alkalmazva sikerült elkészíteni az ebédet megfelelő minőségben.

Mindenesetre ezzel a sütővel többé ilyet nem csinálok.

Recept

2 szép csontozott csülök (bőrös)
3 gerezd fokhagyma
5-6 szem feketebors
egy ágacska rozmaring
köménymag

kis darab szalonna
1-2 dl sör
1,5 kg krumpli
2 nagy vöröshagyma
2 nagy lilahagyma

A csülköket lábasba teszem, sóval, borssal, rozmaringgal, fokhagymával, köménnyel ízesített vízben – amennyi ellepi – puhára főzöm. Utána kiszedem, sózom, köménymaggal megszórom és forró sütőben piros-ropogósra sütöm, ha tudom, kenegetve sörbe mártott szalonnabőrkével. Mivel most ez nem ment, később leírom, hogy mivel orvosoltam a hibát.

Közben a krumplit meghámozom, kockákra vágom, a hagymákat megtisztítom, nyolcadokra szeletelem. Beteszem a tepsibe, amiben a csülök sült, felöntöm egy kevés csülök-főzőlével, lefóliázva majdnem puhára sütöm. Ekkor leveszem a fóliát és megpirítom, ekkor a tetejére teszem a csülköt is.( Elvileg együtt kellene sütni a krumplit a hússal, de tapasztalatom az, hogy le szokott égni.)

Miután a csülök bőre még mindig nem érte el a kívánt ropogósságot, mérgemben betettem egy serpenyőbe és kb öt perc alatt ropogósra sütöttem.

Mindig kívánkozik mellé valamilyen jóféle - házi – savanyúság.

Többször készítettem már előfőzés nélkül, de előfőzve sokkal puhább és ízesebb lesz a hús.

További csülök pékné receptek Ízbolygónál,Szindbádéknál,Mirelle-nél .

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails