2007. október 20., szombat

Erdei gyümölcsös pitetorta


Ma nem főztem, mert maradt még a resztelt májból, így ez volt az ebéd, viszont úgy döntöttem, sütök valamit.

Nem tudom, mások hogy vannak vele, de én nagyon szerettem a Twin Peaks című sorozatot, többek között a pincérlány által felszolgált csodás piték miatt (na persze, a sztori sem volt mindennapi). A ma elkészített süti olyan lett, mint amit a sorozatban láttam (szerintem). Az omlós tészta ropogósságát nagyon jól ellensúlyozza a szirupossá sülő gyümölcs, ami a sütés végére gyakorlatilag olyanná válik, mint egy jóféle házilekvár.

Ha valaki megkérdezné, miért mindig omlós tésztát sütök, a kérdésére csak azt tudom válaszolni, hogy nagyon erős a sütőm (gázos, jelenleg PB-gázzal megy, amíg le nem selejtezem- ez akkor lesz, ha beköltözünk végre- és csak ez, meg a leveles tésztás süti sül normálisan benne).

A recept alapja ismét Mary Berrytől származik,(áfonyás pitetorta címmel) a Torták, sütemények, csemegék című könyvből. Nézelődtem a neten és rájöttem, hogy honlapja is van a következő címen: http://www.maryberry.co.uk/

Recept

A tésztához:
30 dkg finomliszt
17 dkg vaj
1 csipet só
2 kiskanál porcukor
1 tojás
hideg víz szükség szerint (1-2 evőkanál)

A töltelékhez:
35 dkg erdei gyümölcs (jelen esetben fagyasztott volt)
10 dkg porcukor
1 citrom reszelt héja
1-2 dkg vaj

A tészta hozzávalóit összegyúrom, ha túl száraz, adok hozzá 1-2 evőkanál hideg vizet. Lényeg, hogy gyorsan kell csinálni, a vaj legyen hideg, ne olvadjon meg a gyúrás közben. Ha kész vagyok, a tésztát legalább egy óráig hűtőben pihentetem.

A töltelékhez kiolvasztom a gyümölcskeveréket (jobb lenne a friss, de télvíz idején már nemigen van, vagy ha igen, nem olyan jó), és lecsepegtetem. Összekeverem a cukorral és a citromhéjjal.

A tésztát előkapom a hűtőből, két részre osztom, kinyújtom, az egyik lapot beleterítem egy jénai tál fedelébe (kb. 26 cm átmérő). Rásimítom a gyümölcsöt, rávágok a tetejére vajat kis darabokban, lefedem a másik lappal. Előtte célszerű az alsó lap szélét kis vízzel megkenni, hogy jobban rátapadjon a felső lap. Ha lefedtem, összenyomkodom a széleket, a kör közepébe egy 10 cm-s X-et vágok, a négy sarkát felhajtom, így kapok egy kis ablakot a közepén. Meghintem a tetejét porcukorral és 40 percig sütöm közepes lángon.

Tálalásnál nagyon vékonyan porcukrozom, és ha nagyon ki akarok tenni magamért - ez most elmaradt - adok hozzá egy gombóc vaníliafagyit.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails