2007. október 2., kedd

Egyszerű saláta gombából













Ősz van, jön a gombaszezon, minden gombakedvelő örömére. Mi nagyon szeretjük, viszont én mindig meglepődöm azon, mennyi olyan ismerősöm van, aki nem eszi meg a gombás ételt. A legviccesebb az, hogy az egyik kollégám, aki nem szereti a gombát, előszeretettel eszik bakonyi módra készült ételeket, pedig ugye tudjuk, hogy abban aztán gombának lennie kell.

Erdő szélén élünk, ezért megfogadtuk, hogy ha az építkezést befejezzük, megyünk mi is gombászni, hogy ne csak a szomszédoknak legyen ilyen öröme.

A következő receptet egy kisebb fogyókúra alkalmával készítettem el, de páromnak is annyira ízlett, hogy azóta rendszeres darabja a repertoárna. Grillezéskor ideális kísérője a húsoknak, de tettük már szendvicsbe is, sonkával, sajttal, és úgy is nagyon finom.

Kicsit utánanéztem, és azt találtam, hogy a következő fajtákból készíthető el: sárga gévagomba, májusi pereszke, tejpereszke, császárgomba, csiperkefélék, galambgombák, rizike, óriás pöfeteg.
(Forrás: Dr. Lévai Judit: Terítéken a gomba)

Recept

gomba ízlés szerint
egy gerezd fokhagyma
pár karika póréhagyma
1 citrom
nagy csokor petrezselyem
só, frissen őrölt bors, olaj


A megtisztított, nem túl apróra vágott gombát pár csepp olajon, grillserpenyőben megpárolom-pirítom, sóval, borssal izesítem, lekapcsolom alatta a lángot, beledobom a felaprított petrezselymet, belereszelem a citrom héját, hozzáadom a felaprított hagymákat, kevés olajjal meglocsolom. Langyosan, vagy jégbe hűtve tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails